divendres, 31 de març de 2017

SOM NOTÍCIA

Les medalles aconseguides per en Jordi Vilà (2n de batxillerat, medalla de plata) i l’Edgar Moreno (1r de batxillerat, medalla de bronze), a la LIII Olimpíada Matemàtica Espanyola van ser notícia al Diari de Girona d’ahir.

VIII PREMIS DE LA FUNDACIÓ: CARTELLS PREMIATS

Ahir es van entregar els premis dels VIII premis de la Fundació Jaume Vicens Vives. Els guanyadors els podeu observar a la Rambla Dolors Condom.

1r premi: Quan van der Knokke (2n de batxillerat)
2n premi: Queralt Valerio (1r d’ESO)
3r premi: Camil·la Montanyà (1r d’ESO)

Accèssits: Fiona Gainza (1r d’ESO) i Cristina Parra (1r d’ESO).

Quan van der Knokke

Queralt Valerio

Camil·la Montanyà

ARRELARREU CONTES

La tarda del dimecres 15 de març una quinzena alumnes de l'aula d'acollida de l'institut Jaume Vicens Vives de primer, segon i tercer d'ESO van representar el conte «Els beneits no se saben comptar» a la biblioteca Carles Rahola de Girona. Dos dies més tard van tornar a representar el contes davant d'alumnes de P3 i P4 de l'escola Annexa.

Els alumnes de primer eren Czarine Jesrylle Rumbaoa, Yassir Zannouti, Melani Mamani Corrales, Sarah Patoux i Diego Fernando Meza Pérez. De segon, era Sherlly Michelle Escobar Calix. I els alumnes de tercer eren Xiaojian Chen, Mohamed Konteh Tunkara, Abdullah Abdullah, Kevin Patoux, Mohammed Zannouti, Krysta Gabriela Sosa Bonilla, Bedjina Fenelon, Ashley Daniela Laínez Contreras i Jamil Mamani Corrales.

A l'Annexa

Durant setmanes van estar llegint, memoritzant i assajant el text del contes, però mai van poder assajar tots junts perquè no coincidíem a les hores de classe i, fins i tot el dia de l'assaig general, una alumna va posar-se malalta.

També va ser molt divertit construir una porta d'ascensor amb la caixa de cartró d'una nevera i poder usar la porta que s'obre de veritat del teatre de l'institut que els alumnes del professor Josep Micaló ens van restaurar.

Per a alguns dels alumnes va ser un veritable repte memoritzar el paper i, sobretot, parlar davant d'un públic. És veritat que la majoria dels espectadors eren molt petits, però també hi havia pares i avis, les bibliotecàries i els voluntaris d'Òmnium.

A la Biblioteca Carles Rahola

Vam enregistrar un vídeo de la teatralització per poder aprendre dels errors i vam fer fotos per poder-les publicar al blog.

Aquesta activitat forma part del programa Arrelarreu Contes que promou l'entitat Òmnium Gironès, amb la col·laboració del Departament d’Ensenyament de la Generalitat i l'ajuntament de Girona. Consisteix que alumnes de secundària de diferents nacionalitats expliquin de manera teatralitzada contes a les biblioteques públiques de Girona i als centres educatius propers al seu institut amb l'objectiu de promoure la cohesió social, la interculturalitat i l’ús social del català a través de millorar l’expressió oral i escrita i també l’autoestima reforçant les capacitats i la seguretat dels alumnes.

L’Arrelarreu potencia l’accés a la llengua catalana com a llengua comuna dins un marc plurilingüe de respecte per totes les llengües d’origen, amb incidència especial en la pràctica de la llengua catalana com a pròpia del país d’acollida. A més, promou la construcció d’un sentit de ciutadania capaç de donar, davant el fenomen de la immigració, una resposta respectuosa amb els valors bàsics de la democràcia i el respecte pels Drets Humans, oferint als alumnes nouvinguts un espai ciutadà que els ofereixi igualtat d’oportunitats. 
Antònia Vilaplana
Tutora de l’aula d’acollida

dijous, 30 de març de 2017

CLASSIFICATS PER LA SEGONA FASE DEL FEM MATEMÀTIQUES

Un grup de 1r d’ESO i un altre de 2n d’ESO s’han classificat per la segona fase del Fem Matemàtiques, que es realitzarà dissabte 22 d’abril a l’INS Sant Feliu de Guíxols.

1r d’ESO: Isolda Fita, Clàudia Ibáñez, Biel Pons i Santino Secchi.
2n d’ESO: Bruna Cordón, Marçal Flores, Carles Iglèsies i Marc Mulero-Gironella.

Moltes felicitats!

ADDICCIONS: ALCOHOL I DROGUES

Dins les activitats de Tutoria, l’alumnat de 4t d’ESO va anar al Teatre Ignasi Bonnín a escoltar una xerrada sobre els efectes del consum d'alcohol i drogues en els adolescents. L’activitat la va realitzar el Centre de promoció de la Salut de l'Ajuntament de Girona



Fotos: Adam Lalaoui (4t d'ESO)

INTERCANVI AMB BAMBERG: PROGRAMA

Entre el 31 de març i el 7 d’abril comencen els intercanvis de 1r de batxillerat amb l’estada dels nois i noies de Bamberg amb els seus companys de Girona. Consulteu-ne el programa.

dimecres, 29 de març de 2017

ACOLLIM EL XIII CERTAMEN NACIONAL INFANTIL I JUVENIL DE LECTURA EN VEU ALTA


28 de març, Teatre Ignasi Bonnín

LA MEVA EXPERIÈNCIA ELS PREMIS DE LA SOCIETAT CATALANA DE FÍSICA

El passat dia 3 de març, els alumnes de 2n A de batxillerat Jordi Vilà, Eduard Bosch i jo mateix, Daniel Hernández, de 1r B de batxillerat, juntament amb la professora de Física Maria Lluïsa González, vam anar a l’entrega de premis de la Societat Catalana de Física a Barcelona.

D'esquerra a dreta: Maria Lluïsa González, Jordi Vilà, Eduard Bosch i Daniel Hernández

Una vegada vam arribar a l’Institut d’Estudis Catalans vam anar directe a la sala d’actes. Allà, el director de la SCF va rebre a tots els premiats pel III Concurs d’Imatges de Física, l’Olimpíada Catalana de Física i els premis als Treballs de Recerca amb un discurs inaugural. Després, la doctora Marta Garcia Matos, una investigadora de l’Institut de Ciències Fotòniques ens va fer una presentació sobre el grafè, un interessant material que fascina a tots els científics per igual. Tot seguit, es van lliurar els premis: l’Eduard i en Jordi van rebre uns diplomes conforme havien obtingut una medalla de plata i una medalla de bronze a l’Olimpíada respectivament, mentre que jo en vaig rebre un que acreditava que havia obtingut un accèssit al Concurs d’Imatges. Cada premiat també va ser obsequiat amb una bossa amb regals varis. Per acabar, vam poder reprendre forces pel viatge de tornada amb el pica pica que s’havia organitzat.
Daniel Hernández
Alumne de 1r de batxillerat

CARTES A INTEGRA

Des de l’assignatura Cinefòrum, els nois i noies d’Integra han après a escriure una carta. La seva destinatària ha estat la Baklay, la nena protagonista de la pel·lícula “Buda va explotar per vergonya”.
Dani Bartomeu
Professor d’Integra


dimarts, 28 de març de 2017

"BULLYING": XERRADA ORGANITZADA PER L'AMPA

L’AMPA del Vives organitza una xerrada titulada: “Bullying: un patiment ocult amagat. Com podem afrontra-lo?”. El ponent serà Ramón Almirall Ferran, psicòleg, assessor psicopedagògic i terapeuta familiar.

Data, hora i lloc: dimecres 29 de març, 19:30, a la biblioteca del centre

NOU RELLOTGE A LA BIBLIOTECA

En Juli López, conserge del centre, i en Quan van der Knokke, alumne de 2n de batxillerat, han fet el nou rellotge de la Biblioteca. Oi que els ha quedat genial?

dilluns, 27 de març de 2017

PREMIATS A L'OLIMPÍADA MATEMÀTICA ESPANYOLA

Ens acaben d’arribar grans notícies de la LIII Olimpíada Matemàtica Espanyola (Alcalá de Henares, 23-25 de març): en Jordi Vilà (2n de batxillerat) ha guanyat una medalla de plata, i l’Edgar Moreno (1r de batxillerat) una medalla de bronze

Moltes felicitats!

VIII PREMIS DE LA FUNDACIÓ: CARTELLS PRESELECCIONATS

Dijous 30 de març es farà l’entrega dels VIII premis de la Fundació Jaume Vicens Vives. De moment, a la Rambla de l’Institut podeu veure els cartells preseleccionats, creats per nois i noies de 1r d’ESO. Quin us agrada més?

diumenge, 26 de març de 2017

SORTIDA PER LES RIBES DEL TER

La setmana passada, els nens i nenes de 1r d’ESO van fer una sortida de Ciències Naturals a les Ribes del Ter.



dissabte, 25 de març de 2017

CONTINUA EL DESAFIAMENT JÚNIOR EMPRESARIAL ESIC

Com ja vàrem comentar fa uns dies, alumnat voluntari de l'assignatura Economia de l'Empresa I de 1r de batxillerat participen a la competició estatal de plans d'empresa organitzada per la prestigiosa escola de negocis ESIC. La competició consta de tres fases.

Després d'obtenir unes molt bones notes a la primera fase, tot just ara hem acabat la segona. Creiem que és un bon moment per facilitar-vos enllaços als vídeos promocionals que han creat els nostres alumnes per donar suport als seus productes i empreses. Al següent llistat apareix el nom de l'empresa, el producte dissenyat i l'enllaç al vídeo corresponent (esperem que us agradin):

Empresa Frin (ulleres intel·ligents per a invidents): https://vimeo.com/203202718 
Empresa BB-Eraser (esborrador de pissarra que recull la pols del guix): https://youtu.be/_QGtHlzEWEA 
Empresa MEPS (estris que faciliten el consum de determinats aliments):  https://youtu.be/rcRgKS5lMKw
Empresa SaveWater (mecanisme per a l’estalvi d'aigua i energia a les dutxes): https://youtu.be/qDTsk3d3B3I 
Toni Cosgaya
Professor d’Economia de l’Empresa

ENTREGA DE PREMIS DEL III ESPRINT DE CONTES: LA CRÒNICA

El passat dimecres 15 de març, els alumnes participants en la tercera edició de l’Esprint de Contes de l’institut Jaume Vicens Vives, juntament amb els participants d’altres instituts i escoles de la ciutat i rodalies, vam anar al Teatre Municipal de Girona, on es va fer l’entrega de premis del concurs.

Per si no n’esteu al cas, us faig cinc cèntims del que és l’Esprint de Contes: és un concurs en el qual els alumnes que hi participen han de treballar en equip per crear, en només un matí, un conte i una obra plàstica que el representi.

Hi vam participar un total de 15 centres que ens vam trobar al Teatre Municipal de Girona, juntament amb el jurat que havia valorat els diferents treballs, i l’escriptor català Adam Manyé.



L’Adam va ser qui va encetar l’acte amb un discurs per donar pas a l’acte. Primer ens va felicitar a tots i a totes pel gran treball que havíem fet. Ens va dir que estava molt content amb les històries que ens havíem inventat i que, a criteri seu, eren un treball de molta qualitat. “Un treball molt gran per unes persones tan joves com vosaltres”, ens va dir.

Tot seguit ens va fer còmplices d’un secret. En teoria si és un secret no es pot explicar a ningú, però així com ell ho va fer amb nosaltres, jo el comparteixo amb vosaltres. Ens va dir: “La literatura fa la vida interessant”.


Per acabar la seva intervenció, va llegir dos microcontes, un de dos minuts i l’altre de només set segons: “Com dues gotes d’aigua”, de Sergi Pàmies; i “El dinosaurio” d’Augusto Monterroso. Aquest últim, només consta d’una sola frase: “Cuando despertó el dinosaurio todavía estaba allí ” Així que, imaginació al poder!!! Que cadascú pensi, reflexioni i s’imagini el que vulgui quan llegeixi aquest conte.

L’acte va anar fluint amb diversos espectacles representats damunt l’escenari que van animar la vetllada. Algunes d’aquestes representacions i espectacles van ser: un grup de 5 nenes de 1r d’ESO de l’institut JVV van tocar amb diversos instruments una cançó al principi de l’acte i una al final com a cloenda; un grup d’alumnes de l’escola de Domeny, va fer un musical sobre Tutankamon; un altre grup va cantar la cançó “Qualsevol nit pot sortir el sol”, de Jaume Sisa; etc.

Però, i els premis? Doncs bé, aquí teniu els guanyadors de cada categoria:

-           Cicle superior de primària (5è i 6è): “Ella i jo”, de les Only Girls (Escola Bosc de  la Pabordia).
-           1r cicle de secundària (1r i 2n d’ESO): “Represàlies del destí”, de Petits Pensadors (IES Ermessenda de Girona).
-           2n cicle de secundària (3r i 4rt d’ESO): “Un mar de somnis”, de Carro-4 (IES Josep Brugulat).

Els guanyadors van ser obsequiats amb una bossa plena de llibres i un trofeu per cada grup, un com aquest:


La idea d’obsequiar amb un trofeu tan original va sorgir de l’Equip de l’Esprint de Contes, i està inspirat en el logotip de l’Esprint. En el logotip hi podem veure la bombeta (representa les idees), un ratpenat (representa les aventures) i un cor (estimar la literatura). És una bombeta feta amb una sola línia de ferro, que, igual que un llapis, crea un dibuix o una il·lustració.

I per finalitzar aquest acte literari, els organitzadors van donar, a cada participant, un detall en record de la jornada.
Text: Berta Roca (2n d'ESO)
Fotos: Pol Cereijo i Olga Miralles (3r d'ESO)

divendres, 24 de març de 2017

VISITA AL SALÓ DE L'ENSENYAMENT

Els alumnes de 1r de batxillerat van visitar el Saló de l'Ensenyament a Barcelona. Allà van poder informar-se d’estudis, centres educatius, sortides professionals… per ajudar-los a resoldre els seus dubtes o decidir la seva professió.


"ELS MIGRASONS", UN CONCERT DIDÀCTIC

El passat dimecres 1 de març els alumnes de 1r i 2n d’ESO i els de les optatives de música de 3r d’ESO (Guitarra i Teatre Musical) vam ana al teatre de l’institut per assistir al concert didàctic “Els Migrasons”. Aquesta activitat ens ha transportat a un viatge en el temps i a l’espai. Hem vist instruments de diferents països. Molts no els havíem vist ni escoltat mai, com el guzheng (Xina); d’altres que els hem vist o escoltat a través de mitjans de comunicació com el gong o d’altres més coneguts, com la guitarra acústica. També ens han explicat històries, com la de com es fa formar la serra musical.

Al llarg del concert hem cantat, aplaudit i sobretot, gaudit de l’actuació dels tres músics. Al final de tot l’espectacle ens han ensenyat i presentat tots els instruments que han tocat.

A nosaltres ens ha agradat molt perquè hem pogut aprendre i escoltar diferents tipus de músiques i instruments. Veiem-ne alguns.

D’esquerra a dreta: didgeridoo (Austràlia -Oceania-), ocean drum, darbuka (tambor àrab -Àfria i Àsia-), cajón (Perú -Amèrica del Sud-), bol tibetà (Tíbet i Nepal -Àsia-), udú (Nigèria -Àfrica-)

A la foto: kamale ngoni (Mali -Àfrica-) i darrera, llaüt aragonés.

A baix a l’esquerra, sonall de petxines; al centre, çumbus (Turquia) i pandereta; i a la dreta, dues congues o tumbadores (Cuba). Al centre, bateria multiètnica formada (d’esquerra a dreta) per un bombo, plat, dos doundoun (Âfrica occidental), un djembé (nord oest d’Àfrica), sonalls sobre el xarles i esquellot.

Text: Berta Carreras i Amy Boix (2n d'ESO)
Fotos: Pol Cereijo (3r d'ESO

"BOOKTUBERS" A 1r CICLE

Del 27 de març a l’1 d’abril, Girona està acollint la II Fira del llibre infantil i juvenil. El nostre centre hi ha col·laborat amb la creació de pedres literàries a 1r d’ESO, afegint els llibres de lectura de lleure de 1r a 3r d’ESO a una pila virtual, i enregistrant “booktubers”.

Els “booktubers” són gravacions en què un lector ens explica de què va un llibre, i en aquest cas, hi han col·laborat alguns estudiants nostres de 1r i 2n d’ESO. Podeu visualitzar-ne dos exemples, el d’en Carles Iglésies i el de la Berta Roca.

CONFERÈNCIA DE PSICOLOGIA AMB L'ARIADNA PEÑA

El dilluns 20 de març els alumnes de Psicologia de 2n de batxillerat van assistir a una xerrada-col·loqui amb Ariadna Peña, Psicòloga i vocal de la Delegació a Girona del Col·legi Oficial de Psicologia de Catalunya. Ariadna Peña és Llicenciada en Psicologia i Màster en Estimulació Primerenca (i actualment cursa un Màster en Investigació en Psicologia), i ha fet diversos Cursos de Postgrau en Psicoteràpia infantil, juvenil i d’adults; des del 1996 ha fet feina en els camps de la Psicologia clínica i educativa, a un hospital públic (a Cosquín, Argentina), a Metges del Món, ACAS de Girona i APSI. Actualment té una consulta privada a Sant Feliu de Guíxols i a Girona, en les que tracta pacients (ella s'estima més dir «persones») amb problemes d’aprenentatge, cognitius i emocionals, i en general practica l’atenció psicològica d’adults i la formació de professionals mitjançant cursos virtuals.


En la xerrada introduí, en primer lloc, l'activitat que fa el Col·legi Oficial de Psicologia i els avantatges (i exigències) que suposa la col·legiació professional, i comentà la necessitat de la formació continuada per als psicòlegs... i per a tots els professionals; per completar aquesta informació, ens proporcionà material divulgatiu i d'informació pràctica i acadèmica sobre les activitats del Col·legi. Després, va mantenir un diàleg amb els alumnes, contestant diverses preguntes sobre la capacitat i les eines dels psicòlegs per conèixer les persones; la pràctica de la mediació; les característiques del contacte que manté amb pares i mares, adolescents i escoles; la seva preferència per parlar de «persones» més que no de «pacients» o «clients»; els problemes de confidencialitat que de vegades apareixen en el transcurs de les seves intervencions; i comentà alguns casos especialment difícils que ha tractat, com ara un exemple de trastorn límit de personalitat o de trastorn paranoide.

Josep Maria Llauradó
Professor de Psicologia

dijous, 23 de març de 2017

EL PROJECTE ROSSINYOL A TV GIRONA

La nostra alumna d’aula d’acollida Sara Patoux, de 1r d’ESO, va participar al programa “Educa què? de TV Girona. Per què? Ella és una de les participants del Projecte Rossinyol, un projecte que porta deu anys en actiu a les comarques gironines i que vol afavorir la integració social, cultural i lingüística de l’alumnat nouvingut.

BONS HÀBITS ALIMENTARIS A 2n D'ESO

A Tutoria, tot l’alumnat de 2n d’ESO ha assistit a una xerrada de la Natalí Saura, l’infermera del centre, sobre bons hàbits alimentaris.

En Marc Pujiula, ens n’escriu breumente les seves impressions…

A Tutoria ha vingut la Natalí Saura, infermera del programa “Salut i escola” a explicar-nos quins aliments de la taula d’aliments hem de menjar més. Sobretot cal menjar carn, peix o pa, i la Natalí també ens ha parlat dels greixos.

Ha sigut una xerrada molt entretinguda i hem après molt més del que ja sabíem.

dimecres, 22 de març de 2017

+ MATES 2017: CLASSIFICATS PER A LA FASE FINAL!

Quatre alumnes de 1r de batxillerat, la Vinyet Costa, l’Edgar Moreno, en Xavier Povill i la Maria Prat, s’han classificat per a la fase final del + Mates 2017. Aquesta prova tindrà lloc el dissabte 1 d’abril a l’Escola Pau Vilà i Dinarès, de Terrassa.

Moltes felicitats!

THE FONIX 2017

As many of you probably know, the LOCAL STAGE of The Tenth English Competition for Catalan Schools (THE FONIX 2017) was held in our school between the 12th of January and the 15th of February. The teachers of the Department of Foreign Languages want to give some recognition to the finalists. Only one student per grade could be chosen but they all did a very good job and so deserve to be congratulated. They were the following students:

1ESO: Pau Dickin, Clàudia Ibàñez, Zoe Halac, Joana Subias, Biel Pons, Santi Secchi, Maite Peña and Naila Baixeras. 
2ESO: Helena Gayolà, Marc Dickin, Lluc Perich, Maria Figueras, Laia Domènech, Maurici Bousatta, Ivet Pujiula and Mariona Moret.
3ESO: Olga Miralles, Sara Lorman, Emma Gort, Berta Brunet, Susana Boyle, Carla Viegas and Jan Quintana.
4ESO: Carla Bonaventura, Lydia Boyle, Lara Pons, Carmina Mas, Nina Lemby and Nini Abramia.
1BAT: Antón Brunet, Dani Hernández, Katerina Gort, Montserrat Fàbrega, Carla Rufí, Ona Figueras, Mariona Fernández and Aina Patiño.

Last Saturday 25th February at midday at the UdG Campus Montilivi the candidates representing our school participated on the REGIONAL STAGE of THE FONIX 2017. They were the following: Jordi Baró (1ESO), Berta Roca (2ESO), Anna Benito (3ESO), Júlia Amigó (4ESO) and Júlia Brugué (1BAT).

On the 3rd of April we will know if they qualified for the FINAL STAGE which will be held Saturday 29th April in Barcelona.

Below you can read what the students representing our school thought about the experience. We are very proud of them !
Cristina Sánchez
Professora d’Anglès


THE FONIX by Jordi Baró (1ESO)
Last Saturday 25th of February one person of each level from 1ESO to 1BAT of the high school Jaume Vicens Vives, went to the Fonix. The Fonix is a quiz of English they can go Schools and High Schools of all Catalunya first you have to do an exam in your class and then if you do really well and the teachers want to, you can go to the second pass, the second pass you do another exam in the University of your town, and if you pass, you go to the final in Barcelona.

When I arrived at the University of Girona, I said : Oh my God !! How many people !!!, Then we checked-in and went to the university class, the classes are very big and they are like in the movies.

We took the exam, the exam was so difficult but I think I did very well, when we finished we went outside with our families and teachers.

For my the experience was unforgettable because I was the only student of 1ESO to go and I see for the first time a university class.

MY IMPRESSIONS ABOUT FONIX by Berta Roca (2ESO)
The first person surprised to be chosen to go at “Fonix 2017” was me. On Saturday 25th of February I went to Girona’s Montilivi University to participate at the contest with other young participants.
I took the exam and I was nervous, but everything went well.
It was so exciting saw all of these boys and girls in front of that enormous building ready to start the exam. After it, we were all relaxed and happy.
It’s only a competition, the most important thing is the experience. It doesn’t matter if we don’t win.


FONIX by Anna Benito (3ESO)
Last Saturday 25th of February I went to the UdG to participate in the Fonix. I didn’t want to be late, so I arrived there an hour before the exam started, as it was indicated on the website.

When I arrived, there were plenty of people waiting outside the building talking in groups. Then, we went inside the building and waited for a man to call all the courses.

In my class, we were students of 3rd and 4th of ESO. When we finished, we went outside where our parents were waiting for us.

I enjoyed really much this experience. It was impressive to see hundreds of students of all the province of Girona. The only thing that I didn’t like was that we had to wait a lot until we could sit down.

FONIX 2017: Júlia Brugué (1 BAT)
Last Saturday 25th of February, some students of other levels and I went to the Fonix, an english contest. I really enjoyed the experience. We had to be there an hour before the exam started, everything was really organised. It was such a good experience because it taught me how to manage and organise my time, because you only had 55 minutes to do all the exam.

There were people of all the ages and high schools of the province of Girona, which was quite impressive.

The point of the contest is not winning but the experience!

dimarts, 21 de març de 2017

SCHÖN DICH KENNENZULEMEN!!

El passat 19 de desembre, els alumnes de l'optativa d'alemany de 4rt d'ESO vam realitzar una activitat conjunta amb un grup de nois i noies de l'institut Vall de Llémena (Sant Gregori) que també estudien la llengua alemanya.

L'activitat va tenir lloc al nostre centre, el Jaume Vicens Vives. A les 10 del matí els vam anar a donar la benvinguda a la porta de les pistes del pati de l'institut. Seguidament els vam duu fins a la biblioteca Santiago Sobrequés i Vidal. Abans de que arribessin l'havíem estat decorant de forma nadalenca ja que quedaven pocs dies per les festes de Nadal; quan hi van entrar els vam sorprendre molt! Vam començar fent activitats per conèixer-nos els uns als altres. Una d'elles, per exemple, consistia en entrevistar un company/a de l'institut convidat, gravar-ho en àudio, fer-nos una selfie i penjar-ho en una pàgina web creada expressament per aquesta activitat conjunta. La professora encarregada del grup d'alumnes del Vall de Llémena és experta en noves tecnologies, per la qual cosa vam fer la majoria d'activitats a través d'Internet.

En Nil i la Mar

La Lluna i la Laia

En Roger i la Laia

Finalment, vam fer un petit esmorzar amb diferents tastets de menjar típic alemany nadalenc: pastes, galetes, pans varis...

Vam fer una foto de grup i vam acompanyar-los a la sortida del centre.

Compartint opinions amb els companys de classe, tots vam coincidir en gustos: ens vam divertir molt, vam aprendre i ens vam quedar amb les ganes de tornar-nos a trobar amb ells ben aviat!
Paula Fernàndez
Alumna de 4t d’ESO

Un àudio d'exemple: Víctor, Coral i Aniol

PROGRAMA ESCOLA I EMPRESA - FUNDACIÓ D'EMPRESARIS FEMCAT

El dimarts dia 14 de març ens va visitar la Sra. Teresa Navarro, Directora General de la Fundació d'Empresaris FemCat. Dins d'aquesta fundació trobem representants d'empreses com Simon, Laboratoris Hipra, Racc, Bonàrea, Gamesa, Laboratoris Esteve, Bon Preu i Comexi, entre d'altres. Un dels seus objectius és fer de Catalunya un dels països punters a Europa.


FemCat impulsa arreu de Catalunya el Projecte Escola i Empresa, un projecte de difusió de la cultura empresarial i l'emprenedoria als centres educatius.

La Sra. Navarro va fer una xerrada a la Biblioteca del nostre centre adreçada a l'alumnat de primer de batxillerat que cursa l'assignatura Economia de l'Empresa I. A la xerrada es varen tractar temes com l'empresa en la societat, què és ser empresari i les habilitats de l'empresari.


L'activat va ser realment profitosa i la ponent va posar il·lusió i una increïble capacitat de comunicació i de connexió amb els nostres estudiants. També cal dir que el nostre alumnat va mostrar una gran curiositat i iniciativa.

Els propers cursos repetirem l'experiència!
Toni Cosgaya
Professor d’Economia

dilluns, 20 de març de 2017

COVES DE SERINYÀ I PARC NEOLÍTIC DE LA DRAGA

Us adjuntem alguna fotografia més de la sortida de l'alumnat de 1r d'ESO a les coves de Serinyà i al parc neolític de la Draga.



TALLER DE RAP

El dia 10 de març vam fer un taller de rap amb en Pau Llonch. Primer ens va parlar del racisme… com a temes possibles per aquest tipus de música. Ens va estar ensenyant uns exemples de política i de països que eren racistes. Després ens va deixar 10 minuts perquè penséssim unes frases que havien de rimar i havien de parlar del que havia estat explicant, en forma de rap. Finalment, vam sortir devant de la classe i les vam cantar amb una música de fons.
                                                                                                                      Jordi Gairín
Alumne de 2n d’ESO




diumenge, 19 de març de 2017

UN TE A LA MENTA

El dimarts 7 de març els alumnes de primer, segon i tercer d'ESO de l'aula d'acollida hem anat a l'EspaiCaixa a escolar el concert "Un te a la menta" amb músiques de l'àrea cultural del Magrib.

Ens ha agradat molt perquè hem escoltat música que sentíem quan érem petits, perquè ens motivava molt el so,  perquè ens recordava la música de l'espectacle Migrasons que vam sentir al teatre de l'institut la setmana anterior, perquè feia venir ganes de ballar, perquè hem sentit cantar cançons en llengua àrab (al-ʿarabiyya), perquè alguns músics portaven vestits de color vermell molt bonics,  perquè els instruments eren molt exòtics, perquè hem pogut pujar a l'escenari a ballar, perquè ens han fet cantar i, sobretot, sobretot, perquè tocaven molt bé!


La música que hem escoltat ens ha fet viatjar al nord d'Àfrica i hem descobert la gran riquesa musical dels diferents pobles que conformen la part occidental del món islàmic; hem escoltat els cants i els ritmes dels berbers i amazics (els habitants originaris del Magrib), dels gnaua (descendents d'esclaus negres) i dels sufís (branca mística de l'islam). Hem recordat la important influència de la música àrab a la península Ibèrica amb cançons araboandalusís i també hem descobert estils moderns, com ara el chaâbi o el rai.   

Quan hem sortit del concert els músics ens estaven esperant a la porta per saludar-nos. Ens hem donat la mà, ens l'hem estret ben fort i també l'hem xocat. Alguns fins i tot ens han abraçat.

TREBALLEM "JOSAFAT"

L’alumnat de 1r de batxillerat està treballant la novel·la “Josafat” de Prudenci Bertrana. L’Amaya Martínez, de 1r C, ens explica la seva anàlisi dels personatges, i també us compartim alguns dels dibuixos que els nois i noies han fet representant alguns dels personatges de l’obra.
Marina Arrogante
Professora de Català
JOSAFAT: PERSONATGES

JOSAFAT
És un home apartat i aterrat del món, porta tan de temps tancat que ha perdut la noció del que l’envolta. Ha adquirit uns aires quasi animals, de fet així se’l descriu a la novel·la, comparant els seus impulsos i rebots amb els d’una fera o un simi.

La religió és el seu refugi fins arribar al punt que el consumeix completament, veient a les dones con uns éssers que inciten al pecat només amb la seva presència.


p.36:
[...] Per allí hi trafiqueja un home jovenàs, alt, encorbat, de crani punxegut, nas d’aligot, boca concreta, pèl aspre i ulls blavosos, esquitxats de volves més fosques, que els donen aparences i fredors i de marbre jaspiat. [...]Son trajo de vellut és tan semblant de color amb la muralla, que no és fàcil de distingir-lo a primera vista.

PEPONA
Apareix escasses vegades a la novel·la, ja que, al contrari de la Fineta, ella fa cas al sentiment de terror que li provoca el Josefat i sabiament marca una distància amb aquest. Només si enfrenta quan preocupada, cerca a la seva amiga.

És desconfiada i això li salva la vida.


p.41:
[...]obirava uns brasos nusos, una cabellera deixada anar

p.48:
[...]Era un dona d’aspecte sanitós, madura i esplèndida; sa carn, un xic masegada per contínues carícies, trontollava sota el vestit, a través de la roba del qual passava una transpiració tèbia i flairosa. Perla gorja i les munyeques s’endevinava la blancor de sa pell, mentres una lleugera i antiga pàtina de sol li emmorenia les mans i cara. Sa boca grossa, mig oberta per un somriure burlesc, ensenyava les dents, admirables de netedat i simetria.

FINETA
Durant tota la novel·la adompta una postura de submissió cap a Josefat, li té por, i sap que en qualsevol moment arrencarà en fúria cap a ella, però mentre algú altre, hagués sortit corrents, a ella li atrau aquest despreci i tot i ser maltractada en diverses ocasions, retorna sempre en busca de més.

Això sens dubte, li val la vida.

p.48:
[...]No venia sola: fent contrast amb ella havia entrat una oveneta de poca estatura, ciutadana, feble, malaltissa. En sa faç empolvada semblava dur-hi, estergides, un munt d’històries de llibertinatge; sos llavis petits, desperfilats per innumerables besades, aixafats per la continuada impressió d’altres llavis sedents i lúbrics, se contreien amb expressió lassa; i son nasset delicat i elàstic de badius impetuosos semblava rastrejar de continu sentors de luxúria.

[...]Les celles, sota les quals brillava el foc verdós de les nines descarades, s’ajuntaven sovint amb un gest repulsiu d’immensa tossuderia.

Una terrible cabellera rossa, crespa i onejanta com les flames d’un foguera, moria en sa nuca, on passaven a cada instant esgarrifances magnètiques.

[...]venia abillada com una núbia; el negre fai li donava esveltesa, sota les faldilles, les anques inquietes frisaven amb nova voluptuositat; dins la brusa el pit s’aixecava impacient, contorbat.