divendres, 24 de març de 2017

VISITA AL SALÓ DE L'ENSENYAMENT

Els alumnes de 1r de batxillerat van visitar el Saló de l'Ensenyament a Barcelona. Allà van poder informar-se d’estudis, centres educatius, sortides professionals… per ajudar-los a resoldre els seus dubtes o decidir la seva professió.


"ELS MIGRASONS", UN CONCERT DIDÀCTIC

El passat dimecres 1 de març els alumnes de 1r i 2n d’ESO i els de les optatives de música de 3r d’ESO (Guitarra i Teatre Musical) vam ana al teatre de l’institut per assistir al concert didàctic “Els Migrasons”. Aquesta activitat ens ha transportat a un viatge en el temps i a l’espai. Hem vist instruments de diferents països. Molts no els havíem vist ni escoltat mai, com el guzheng (Xina); d’altres que els hem vist o escoltat a través de mitjans de comunicació com el gong o d’altres més coneguts, com la guitarra acústica. També ens han explicat històries, com la de com es fa formar la serra musical.

Al llarg del concert hem cantat, aplaudit i sobretot, gaudit de l’actuació dels tres músics. Al final de tot l’espectacle ens han ensenyat i presentat tots els instruments que han tocat.

A nosaltres ens ha agradat molt perquè hem pogut aprendre i escoltar diferents tipus de músiques i instruments. Veiem-ne alguns.

D’esquerra a dreta: didgeridoo (Austràlia -Oceania-), ocean drum, darbuka (tambor àrab -Àfria i Àsia-), cajón (Perú -Amèrica del Sud-), bol tibetà (Tíbet i Nepal -Àsia-), udú (Nigèria -Àfrica-)

A la foto: kamale ngoni (Mali -Àfrica-) i darrera, llaüt aragonés.

A baix a l’esquerra, sonall de petxines; al centre, çumbus (Turquia) i pandereta; i a la dreta, dues congues o tumbadores (Cuba). Al centre, bateria multiètnica formada (d’esquerra a dreta) per un bombo, plat, dos doundoun (Âfrica occidental), un djembé (nord oest d’Àfrica), sonalls sobre el xarles i esquellot.

Berta Carreras i Amy Boix
Alumnes de 2n d'ESO

"BOOKTUBERS" A 1r CICLE

Del 27 de març a l’1 d’abril, Girona està acollint la II Fira del llibre infantil i juvenil. El nostre centre hi ha col·laborat amb la creació de pedres literàries a 1r d’ESO, afegint els llibres de lectura de lleure de 1r a 3r d’ESO a una pila virtual, i enregistrant “booktubers”.

Els “booktubers” són gravacions en què un lector ens explica de què va un llibre, i en aquest cas, hi han col·laborat alguns estudiants nostres de 1r i 2n d’ESO. Podeu visualitzar-ne dos exemples, el d’en Carles Iglésies i el de la Berta Roca.

CONFERÈNCIA DE PSICOLOGIA AMB L'ARIADNA PEÑA

El dilluns 20 de març els alumnes de Psicologia de 2n de batxillerat van assistir a una xerrada-col·loqui amb Ariadna Peña, Psicòloga i vocal de la Delegació a Girona del Col·legi Oficial de Psicologia de Catalunya. Ariadna Peña és Llicenciada en Psicologia i Màster en Estimulació Primerenca (i actualment cursa un Màster en Investigació en Psicologia), i ha fet diversos Cursos de Postgrau en Psicoteràpia infantil, juvenil i d’adults; des del 1996 ha fet feina en els camps de la Psicologia clínica i educativa, a un hospital públic (a Cosquín, Argentina), a Metges del Món, ACAS de Girona i APSI. Actualment té una consulta privada a Sant Feliu de Guíxols i a Girona, en les que tracta pacients (ella s'estima més dir «persones») amb problemes d’aprenentatge, cognitius i emocionals, i en general practica l’atenció psicològica d’adults i la formació de professionals mitjançant cursos virtuals.


En la xerrada introduí, en primer lloc, l'activitat que fa el Col·legi Oficial de Psicologia i els avantatges (i exigències) que suposa la col·legiació professional, i comentà la necessitat de la formació continuada per als psicòlegs... i per a tots els professionals; per completar aquesta informació, ens proporcionà material divulgatiu i d'informació pràctica i acadèmica sobre les activitats del Col·legi. Després, va mantenir un diàleg amb els alumnes, contestant diverses preguntes sobre la capacitat i les eines dels psicòlegs per conèixer les persones; la pràctica de la mediació; les característiques del contacte que manté amb pares i mares, adolescents i escoles; la seva preferència per parlar de «persones» més que no de «pacients» o «clients»; els problemes de confidencialitat que de vegades apareixen en el transcurs de les seves intervencions; i comentà alguns casos especialment difícils que ha tractat, com ara un exemple de trastorn límit de personalitat o de trastorn paranoide.

Josep Maria Llauradó
Professor de Psicologia

dijous, 23 de març de 2017

EL PROJECTE ROSSINYOL A TV GIRONA

La nostra alumna d’aula d’acollida Sara Patoux, de 1r d’ESO, va participar al programa “Educa què? de TV Girona. Per què? Ella és una de les participants del Projecte Rossinyol, un projecte que porta deu anys en actiu a les comarques gironines i que vol afavorir la integració social, cultural i lingüística de l’alumnat nouvingut.

BONS HÀBITS ALIMENTARIS A 2n D'ESO

A Tutoria, tot l’alumnat de 2n d’ESO ha assistit a una xerrada de la Natalí Saura, l’infermera del centre, sobre bons hàbits alimentaris.

En Marc Pujiula, ens n’escriu breumente les seves impressions…

A Tutoria ha vingut la Natalí Saura, infermera del programa “Salut i escola” a explicar-nos quins aliments de la taula d’aliments hem de menjar més. Sobretot cal menjar carn, peix o pa, i la Natalí també ens ha parlat dels greixos.

Ha sigut una xerrada molt entretinguda i hem après molt més del que ja sabíem.

dimecres, 22 de març de 2017

+ MATES 2017: CLASSIFICATS PER A LA FASE FINAL!

Quatre alumnes de 1r de batxillerat, la Vinyet Costa, l’Èdgar Moreno, en Xavier Povill i la Maria Prat, s’han classificat per a la fase final del + Mates 2017. Aquesta prova tindrà lloc el dissabte 1 d’abril a l’Escola Pau Vilà i Dinarès, de Terrassa.

Moltes felicitats!

THE FONIX 2017

As many of you probably know, the LOCAL STAGE of The Tenth English Competition for Catalan Schools (THE FONIX 2017) was held in our school between the 12th of January and the 15th of February. The teachers of the Department of Foreign Languages want to give some recognition to the finalists. Only one student per grade could be chosen but they all did a very good job and so deserve to be congratulated. They were the following students:

1ESO: Pau Dickin, Clàudia Ibàñez, Zoe Halac, Joana Subias, Biel Pons, Santi Secchi, Maite Peña and Naila Baixeras. 
2ESO: Helena Gayolà, Marc Dickin, Lluc Perich, Maria Figueras, Laia Domènech, Maurici Bousatta, Ivet Pujiula and Mariona Moret.
3ESO: Olga Miralles, Sara Lorman, Emma Gort, Berta Brunet, Susana Boyle, Carla Viegas and Jan Quintana.
4ESO: Carla Bonaventura, Lydia Boyle, Lara Pons, Carmina Mas, Nina Lemby and Nini Abramia.
1BAT: Antón Brunet, Dani Hernández, Katerina Gort, Montserrat Fàbrega, Carla Rufí, Ona Figueras, Mariona Fernández and Aina Patiño.

Last Saturday 25th February at midday at the UdG Campus Montilivi the candidates representing our school participated on the REGIONAL STAGE of THE FONIX 2017. They were the following: Jordi Baró (1ESO), Berta Roca (2ESO), Anna Benito (3ESO), Júlia Amigó (4ESO) and Júlia Brugué (1BAT).

On the 3rd of April we will know if they qualified for the FINAL STAGE which will be held Saturday 29th April in Barcelona.

Below you can read what the students representing our school thought about the experience. We are very proud of them !
Cristina Sánchez
Professora d’Anglès


THE FONIX by Jordi Baró (1ESO)
Last Saturday 25th of February one person of each level from 1ESO to 1BAT of the high school Jaume Vicens Vives, went to the Fonix. The Fonix is a quiz of English they can go Schools and High Schools of all Catalunya first you have to do an exam in your class and then if you do really well and the teachers want to, you can go to the second pass, the second pass you do another exam in the University of your town, and if you pass, you go to the final in Barcelona.

When I arrived at the University of Girona, I said : Oh my God !! How many people !!!, Then we checked-in and went to the university class, the classes are very big and they are like in the movies.

We took the exam, the exam was so difficult but I think I did very well, when we finished we went outside with our families and teachers.

For my the experience was unforgettable because I was the only student of 1ESO to go and I see for the first time a university class.

MY IMPRESSIONS ABOUT FONIX by Berta Roca (2ESO)
The first person surprised to be chosen to go at “Fonix 2017” was me. On Saturday 25th of February I went to Girona’s Montilivi University to participate at the contest with other young participants.
I took the exam and I was nervous, but everything went well.
It was so exciting saw all of these boys and girls in front of that enormous building ready to start the exam. After it, we were all relaxed and happy.
It’s only a competition, the most important thing is the experience. It doesn’t matter if we don’t win.


FONIX by Anna Benito (3ESO)
Last Saturday 25th of February I went to the UdG to participate in the Fonix. I didn’t want to be late, so I arrived there an hour before the exam started, as it was indicated on the website.

When I arrived, there were plenty of people waiting outside the building talking in groups. Then, we went inside the building and waited for a man to call all the courses.

In my class, we were students of 3rd and 4th of ESO. When we finished, we went outside where our parents were waiting for us.

I enjoyed really much this experience. It was impressive to see hundreds of students of all the province of Girona. The only thing that I didn’t like was that we had to wait a lot until we could sit down.

FONIX 2017: Júlia Brugué (1 BAT)
Last Saturday 25th of February, some students of other levels and I went to the Fonix, an english contest. I really enjoyed the experience. We had to be there an hour before the exam started, everything was really organised. It was such a good experience because it taught me how to manage and organise my time, because you only had 55 minutes to do all the exam.

There were people of all the ages and high schools of the province of Girona, which was quite impressive.

The point of the contest is not winning but the experience!

dimarts, 21 de març de 2017

SCHÖN DICH KENNENZULEMEN!!

El passat 19 de desembre, els alumnes de l'optativa d'alemany de 4rt d'ESO vam realitzar una activitat conjunta amb un grup de nois i noies de l'institut Vall de Llémena (Sant Gregori) que també estudien la llengua alemanya.

L'activitat va tenir lloc al nostre centre, el Jaume Vicens Vives. A les 10 del matí els vam anar a donar la benvinguda a la porta de les pistes del pati de l'institut. Seguidament els vam duu fins a la biblioteca Santiago Sobrequés i Vidal. Abans de que arribessin l'havíem estat decorant de forma nadalenca ja que quedaven pocs dies per les festes de Nadal; quan hi van entrar els vam sorprendre molt! Vam començar fent activitats per conèixer-nos els uns als altres. Una d'elles, per exemple, consistia en entrevistar un company/a de l'institut convidat, gravar-ho en àudio, fer-nos una selfie i penjar-ho en una pàgina web creada expressament per aquesta activitat conjunta. La professora encarregada del grup d'alumnes del Vall de Llémena és experta en noves tecnologies, per la qual cosa vam fer la majoria d'activitats a través d'Internet.

En Nil i la Mar

La Lluna i la Laia

En Roger i la Laia

Finalment, vam fer un petit esmorzar amb diferents tastets de menjar típic alemany nadalenc: pastes, galetes, pans varis...

Vam fer una foto de grup i vam acompanyar-los a la sortida del centre.

Compartint opinions amb els companys de classe, tots vam coincidir en gustos: ens vam divertir molt, vam aprendre i ens vam quedar amb les ganes de tornar-nos a trobar amb ells ben aviat!
Paula Fernàndez
Alumna de 4t d’ESO

Un àudio d'exemple: Víctor, Coral i Aniol

PROGRAMA ESCOLA I EMPRESA - FUNDACIÓ D'EMPRESARIS FEMCAT

El dimarts dia 14 de març ens va visitar la Sra. Teresa Navarro, Directora General de la Fundació d'Empresaris FemCat. Dins d'aquesta fundació trobem representants d'empreses com Simon, Laboratoris Hipra, Racc, Bonàrea, Gamesa, Laboratoris Esteve, Bon Preu i Comexi, entre d'altres. Un dels seus objectius és fer de Catalunya un dels països punters a Europa.


FemCat impulsa arreu de Catalunya el Projecte Escola i Empresa, un projecte de difusió de la cultura empresarial i l'emprenedoria als centres educatius.

La Sra. Navarro va fer una xerrada a la Biblioteca del nostre centre adreçada a l'alumnat de primer de batxillerat que cursa l'assignatura Economia de l'Empresa I. A la xerrada es varen tractar temes com l'empresa en la societat, què és ser empresari i les habilitats de l'empresari.


L'activat va ser realment profitosa i la ponent va posar il·lusió i una increïble capacitat de comunicació i de connexió amb els nostres estudiants. També cal dir que el nostre alumnat va mostrar una gran curiositat i iniciativa.

Els propers cursos repetirem l'experiència!
Toni Cosgaya
Professor d’Economia

dilluns, 20 de març de 2017

COVES DE SERINYÀ I PARC NEOLÍTIC DE LA DRAGA

Us adjuntem alguna fotografia més de la sortida de l'alumnat de 1r d'ESO a les coves de Serinyà i al parc neolític de la Draga.



TALLER DE RAP

El dia 10 de març vam fer un taller de rap amb en Pau Llonch. Primer ens va parlar del racisme… com a temes possibles per aquest tipus de música. Ens va estar ensenyant uns exemples de política i de països que eren racistes. Després ens va deixar 10 minuts perquè penséssim unes frases que havien de rimar i havien de parlar del que havia estat explicant, en forma de rap. Finalment, vam sortir devant de la classe i les vam cantar amb una música de fons.
                                                                                                                      Jordi Gairín
Alumne de 2n d’ESO




diumenge, 19 de març de 2017

UN TE A LA MENTA

El dimarts 7 de març els alumnes de primer, segon i tercer d'ESO de l'aula d'acollida hem anat a l'EspaiCaixa a escolar el concert "Un te a la menta" amb músiques de l'àrea cultural del Magrib.

Ens ha agradat molt perquè hem escoltat música que sentíem quan érem petits, perquè ens motivava molt el so,  perquè ens recordava la música de l'espectacle Migrasons que vam sentir al teatre de l'institut la setmana anterior, perquè feia venir ganes de ballar, perquè hem sentit cantar cançons en llengua àrab (al-ʿarabiyya), perquè alguns músics portaven vestits de color vermell molt bonics,  perquè els instruments eren molt exòtics, perquè hem pogut pujar a l'escenari a ballar, perquè ens han fet cantar i, sobretot, sobretot, perquè tocaven molt bé!


La música que hem escoltat ens ha fet viatjar al nord d'Àfrica i hem descobert la gran riquesa musical dels diferents pobles que conformen la part occidental del món islàmic; hem escoltat els cants i els ritmes dels berbers i amazics (els habitants originaris del Magrib), dels gnaua (descendents d'esclaus negres) i dels sufís (branca mística de l'islam). Hem recordat la important influència de la música àrab a la península Ibèrica amb cançons araboandalusís i també hem descobert estils moderns, com ara el chaâbi o el rai.   

Quan hem sortit del concert els músics ens estaven esperant a la porta per saludar-nos. Ens hem donat la mà, ens l'hem estret ben fort i també l'hem xocat. Alguns fins i tot ens han abraçat.

TREBALLEM "JOSAFAT"

L’alumnat de 1r de batxillerat està treballant la novel·la “Josafat” de Prudenci Bertrana. L’Amaya Martínez, de 1r C, ens explica la seva anàlisi dels personatges, i també us compartim alguns dels dibuixos que els nois i noies han fet representant alguns dels personatges de l’obra.
Marina Arrogante
Professora de Català
JOSAFAT: PERSONATGES

JOSAFAT
És un home apartat i aterrat del món, porta tan de temps tancat que ha perdut la noció del que l’envolta. Ha adquirit uns aires quasi animals, de fet així se’l descriu a la novel·la, comparant els seus impulsos i rebots amb els d’una fera o un simi.

La religió és el seu refugi fins arribar al punt que el consumeix completament, veient a les dones con uns éssers que inciten al pecat només amb la seva presència.


p.36:
[...] Per allí hi trafiqueja un home jovenàs, alt, encorbat, de crani punxegut, nas d’aligot, boca concreta, pèl aspre i ulls blavosos, esquitxats de volves més fosques, que els donen aparences i fredors i de marbre jaspiat. [...]Son trajo de vellut és tan semblant de color amb la muralla, que no és fàcil de distingir-lo a primera vista.

PEPONA
Apareix escasses vegades a la novel·la, ja que, al contrari de la Fineta, ella fa cas al sentiment de terror que li provoca el Josefat i sabiament marca una distància amb aquest. Només si enfrenta quan preocupada, cerca a la seva amiga.

És desconfiada i això li salva la vida.


p.41:
[...]obirava uns brasos nusos, una cabellera deixada anar

p.48:
[...]Era un dona d’aspecte sanitós, madura i esplèndida; sa carn, un xic masegada per contínues carícies, trontollava sota el vestit, a través de la roba del qual passava una transpiració tèbia i flairosa. Perla gorja i les munyeques s’endevinava la blancor de sa pell, mentres una lleugera i antiga pàtina de sol li emmorenia les mans i cara. Sa boca grossa, mig oberta per un somriure burlesc, ensenyava les dents, admirables de netedat i simetria.

FINETA
Durant tota la novel·la adompta una postura de submissió cap a Josefat, li té por, i sap que en qualsevol moment arrencarà en fúria cap a ella, però mentre algú altre, hagués sortit corrents, a ella li atrau aquest despreci i tot i ser maltractada en diverses ocasions, retorna sempre en busca de més.

Això sens dubte, li val la vida.

p.48:
[...]No venia sola: fent contrast amb ella havia entrat una oveneta de poca estatura, ciutadana, feble, malaltissa. En sa faç empolvada semblava dur-hi, estergides, un munt d’històries de llibertinatge; sos llavis petits, desperfilats per innumerables besades, aixafats per la continuada impressió d’altres llavis sedents i lúbrics, se contreien amb expressió lassa; i son nasset delicat i elàstic de badius impetuosos semblava rastrejar de continu sentors de luxúria.

[...]Les celles, sota les quals brillava el foc verdós de les nines descarades, s’ajuntaven sovint amb un gest repulsiu d’immensa tossuderia.

Una terrible cabellera rossa, crespa i onejanta com les flames d’un foguera, moria en sa nuca, on passaven a cada instant esgarrifances magnètiques.

[...]venia abillada com una núbia; el negre fai li donava esveltesa, sota les faldilles, les anques inquietes frisaven amb nova voluptuositat; dins la brusa el pit s’aixecava impacient, contorbat.

dissabte, 18 de març de 2017

CONVOCATÒRIES D'AJUDES D'ALLOTJAMENT (CURS 2017-18)

Destinataris: alumnat de 2n de batxillerat
Límit de presentació de les sol·licituds: 31 de març de 2017

PRESENTEM LA NOSTRA ONG

L’alumnat de 3r d’ESO ha creat i presentat la seva ONG fictícia. D’aquesta manera han treballat el text expositiu. Podeu veure’n un exemple amb el vídeo d’en Joan Payán i l’Albert Trauzettel.
Dani Bartomeu i Glòria Sanz
Professors de Català

divendres, 17 de març de 2017

EL MACROMURAL SEGUEIX PRENENT FORMA



COMUNICA'T

L’aula d’acollida va assistir al taller “Comunica’t” amb l’actriu Maria Santallúcia. Aquest taller proposa una sèrie de jocs per entrenar la confiança personal, el domini de la veu, l'ús del cos en el llenguatge, la seguretat a l'hora d'exposar-se o l'organització d'idees d'un discurs. Tot això a partir de tècniques i jocs derivats de les arts escèniques.

La Maria Santallúcia

PREMIS AL MÈRIT ESPORTIU A ALUMNAT DEL CENTRE

Les alumnes Laura Gómez (1r de batxillerat, patinatge artístic, sotscampiona del món amb el CPA Girona en grups xou) i l’Ariadna Garcia (1r de batxillerat, atletisme, campiona de Catalunya juvenil de salt de llargada) va ser premiades per la Generalitat a la 3a gala de les Promeses de l’Esport.


Les nostres dues guardonades

dijous, 16 de març de 2017

PROVA CANGUR

Avui s’ha realitzat la Copa Cangur de dues categories: 1r, 2n i 3r d’ESO; i 4t d’ESO i batxillerat.

La prova dels més petits consistia en 30 problemes tipus test, i s’ha realitzat al Teatre del nostre centre.


D’altra banda, la prova de 4t i de batxillerat s’ha portat a terme a la Facultat d’Econòmiques de la Universitat de Girona.

ENTREGA DE PREMIS DE L'ESPRINT DE CONTES

Ahir els alumnes d’ESO participants al III Esprint de Contes van assistir a la seva entrega de premis. Cal recordar que és un concurs que té una part literària i una altra d’artística.




V JORNADA DE L'ESPORT FEMENÍ

Diverses alumnes del nostre institut van anar a provar salt d’alçada i velocitat a la V Jornada de l’Esport Femení de diumenge 12 de març. Allà hi havia també en David Fajula, professor d’Educació Física del Vives.



LA MEVA EXPERIÈNCIA A L'HP CODEWARS

El dia 4 de març va tenir lloc el concurs de programació HP Codewars, enfocat a alumnes dels últims anys d'ESO i de batxillerat. Des de l'institut Jaume Vicens Vives, dos grups vam decidir participar-hi.

El dia del concurs, ens vam haver de llevar ben d'hora perquè havíem de compartir l'autobús amb unes noies que anaven a fer una exposició a Barcelona. Plovia, i els rajos de sol travessaven lleugerament els núvols espessos. Vam arribar a les instal.lacions d'HP dels primers.

El concurs va ser molt frenètic. Després del compte enrere, els voluntaris van repartir ràpidament els problemes. Arreu de la sala es sentia el teclejar ininterromput de joves programadors que aspiraven al premi. Després de tres hores d'errors de compilació, intents fallats i, finalment, encerts, els jutges van anunciar la fi del concurs. Havíem quedat novens! Un resultat, sens dubte, molt satisfactori. A més, els nostres companys del Vives havien aconseguit un segon lloc!

L'Aleix Segúi, a l'esquerra de la imatge
El dinar ens esperava a fora, en unes taules parades sobre la gespa. Els núvols s'havien esvaït per donar pas a un sol radiant. Vam celebrar el concurs amb una amanida i un tros de pizza, acompanyats per la música d'un DJ de Flaix FM.

 Després, vam tornar a la sala del concurs, on van tenir lloc parlamemts i l'entrega de premis. Els tres primers classificats van rebre un ordinador HP, així com un accés directe a la fase espanyola de l'Olimpiada d'Informàtica. A més, es van sortejar aparells electròncs de la marca entre tots els grups participants.

L'HP Codewars va ser una gran experiència. Recomano participar-hi a tothom que tingui interés en la programació i la informàtica.
Aleix Seguí 
Alumne de 1r de de batxillerat

dimecres, 15 de març de 2017

CONCURS DE TRADUCCIÓ DE FRANCÈS UPF

Avui l’alumnat classificat a la primera fase participarà a la fase final del Concurs de traducció de francès, organitzat per la Facultat de Traducció i Interpretació de la universitat Pompeu Fabra.

Del nostre centre hi participaran: Júlia Ibáñez, Paula Gimbernat, Queralt Grau, Julie Cabrol (4t d’ESO), Laia Coronado, Íngrid Montero i Fàtima Ouaouane (1r de batxillerat).
Imatge de la primera fase

ARRELARREU CONTES

Avui l’alumnat d’aula d’acollida del nostre centre participa del projecte Arrelarreu contes, en el qual representaran un conte a la biblioteca Carles Rahola.


PROJECTE ESCOLA I EMPRESA

Avui, a la Biblioteca, té lloc la xerrada de Teresa Navarro, directora general de FemCat (fundació d’empresaris) a l’alumnat de l’assignatura Economia de l’Empresa de 1r de batxillerat.

dimarts, 14 de març de 2017

RECONEIXEMENT A LA MONTSE BOIX

El 8 de març, Dia de la Dona, la Xarxa de Dones de Girona va entregar una placa commemorativa a la professora Imma De Batlle en reconeixement a la tasca que la seva mare, l’exprofessora de Química i directora del Vives Montse Boix. Cal recordar que també l’Uxia Paz, alumna de 1r d’ESO, és néta de l’homenatjada.



La directora Anna Masós i l'Imma De Batlle, professora del centre i filla de la Montse Boix

ESCRIURE LA GUERRA

L’alumnat de batxillerat va assistir a una xerrada a càrrec de la professora de la UdG Mita Casacuberta. El tema era la literatura de guerra.


TALLER D'ESCRIPTURA MEDIEVAL

En Manel Comino, alumne de 3r d’ESO, ens explica la seva experiència amb el taller d’escriptura medieval, que han fet tots els estudiants d’aquest nivell.

El passat dimecres 15 de febrer, els alumnes de 3r B vam anar al taller d’escriptura medieval, al Monestir de Sant Pere De Galligants. En primer lloc, la nostra guia ens va ensenyar les diferents parts del Monestir. Després vam començar la part pràctica, en què havíem de fer una petita llibreta “medieval” amb una lletra capital i un petit text imitant un de medieval.

Finalment vam haver de cosir els fulls perquè quedés com una llibreta.



dilluns, 13 de març de 2017

NOTA DE CONDOL PER LA MORT DEL SENYOR PERE MIR

El senyor Pere Mir, creador de la Fundació Cellex que col·labora activament amb el batxillerat internacional (BI) del nostre institut, va morir divendres passat.Tenia 97 anys.

Doctor en Ciències Químiques, va ser un dels grans mecenes del món científic a Catalunya, i va construir un imperi empresarial, amb els beneficis del qual va crear la Fundació Cellex l’any 2002 per nodrir els principals centres científics i de recerca biomèdica del país.

Que descansi en pau.

Imatge extreta del diari "Ara"