dijous, 31 de març de 2016

MAQUETES DE TECNOLOGIA

Durant aquest segon trimestre, l'alumnat de l'assignatura de Tecnologia de 4t d'ESO ha tractat el tema de l'habitatge. Com a part pràctica de l'assignatura han hagut d'aplicar els conceptes tractats en el disseny d'una maqueta d'un habitatge unifamiliar aïllada, amb el corresponent disseny del jardí.

Tot i que els plànols són els mateixos per a totes les maquetes, els resultats finals han sigut ben diversos, reflectint la diversitat de caràcters i gustos. Només falta que cadascú triï la que li agradaria.
Rocio Gomila i Jordi Xargay
Professorat de Tecnologia de 4t d'ESO



dimarts, 29 de març de 2016

"LLIBRE DE LES BÈSTIES", CAPÍTOL 6

Enguany es commemora el 800 aniversari de la mort de Ramon Llull. Per això, des de Català, alumnes de 3r d’ESO han fet uns vídeos molt interessants sobre el seu “Llibre de les bèsties”.

Us convidem a visualitza-ne un exemple, el del capítol 6.

dilluns, 28 de març de 2016

QUÈ EN SAPS DEL VIH?

La professora Marta Salavedra ens informa que els alumnes de 1r i 2n de Batxillerat van participar de dues activitats relacionades amb el VIH (Sida). En primer lloc, van fer un taller anomenat "Investiguem la vacuna del VIH" i, en segon lloc, i una xerrada titulada "Què en sabem del VIH?". Ambdues activitats es van fer al Caixafòrum.


diumenge, 27 de març de 2016

EXPERIÈNCIA AMB ELS TALLERS DE CINEMA (1r D'ESO)

El 4 de març del 2016 nosaltres, els de 1r D'ESO D, vam fer un taller de cinema. Va venir una noia que es deia Anna i que ens va explicar moltes coses sobre el cinema. Ens va dir que gravaríem un curtmetratge i, posteriorment ,ens vam repartir en diferents grups i tasques: els actors, direcció d’actors, càmera i ajudants, maquillatge, perruqueria i vestidor, el so i els d’art.

Vam fer un curtmetratge en què els protagonistes de la història eren en Cesc (Pol Serra), la Lina (Amy Boix), la Marta (Ivet Pujiula) i el bibliotecari (Enric Garcia).

Ens vam divertir molt i vam aprendre moltes coses sobre què passa darrer la càmera.

Ivet Pujiula
Alumna de 1r d’ESO

dissabte, 26 de març de 2016

REFLEXIONS SOBRE EL SALÓ DE L'ENSENYAMENT

Els alumnes de 1r de batxillerat de l’Institut Jaume Vicens Vives vam fer una visita al Saló de l’Ensenyament que, aquest any es va celebrar a la Fira Barcelona entre el 9 i el 13 de març.

L’atracció principal pels alumnes de batxillerat va ser l’oferta d’informació orientativa sobre els diversos estudis i universitats que hi ha disponibles a Catalunya i a la resta de l’estat, com també cicles formatius i altres estudis: idiomes estrangers, música, i molts més.

També hi havia diverse activitats interactives com l’Espai Ciència i l’Aula de Tecnologies Multimèdia.

Tots vam passar per les seccions d’aquells estudis que ens interessaven més i en vam recollir tota la informació possible perquè queda poc més d’un any per prendre una decisió sobre el nostre futur acadèmic i professional.
Quan van der Knokke
Alumne de 1r de Batxillerat


divendres, 25 de març de 2016

REUNIÓ DE L'INTERCANVI AMB SKANDEBORG (DINAMARCA)

ADREÇADA A: Famílies de 1r. de BAT intercanvi amb Dinamarca (Skandeborg)
DIA I HORA: 29 de març de 2016 a les 19:00
LLOC: Biblioteca

dijous, 24 de març de 2016

L'ALUMNAT DE 1r D'ESO SURT AL DIARI DE GIRONA!

La visita al Diari de Girona dels nois i noies de 1r d’ESO va sortir publicada dimarts 22 de març.

PLANTEM L'ARBRE DE LA PAU

El 18 de març, els alumnes de 3r de Cultura Clàssica juntament amb els alumnes de Sostenibilitat de 2n, acompanyats per un jardiner, vam plantar un server com a símbol de la pau. Seguidament, els alumnes de 3r vam recitar uns poemes.

Aquesta activitat va estar dirigida per en Josep Pi (coordinador pedagògic) i per en Carlos Miranda (professor de Cultura Clàssica i representant de l’UNESCO).

Àlex Jiménez
Alumne de 3r B


dimecres, 23 de març de 2016

VISITA AL DIARI DE GIRONA

Els nois i noies de 1r d’ESO van visitar, fa uns dies, les instal·lacions del Diari de Girona. L’activitat consistia a familiaritzar-se en el procés d’elaboració de les notícies i la publicació del diari. D’aquesta manera van poder veure el funcionament d’un mità d’informació des de dins.




El dia 17 de març els alumnes de 1r d'ESO vam anar a visitar el Diari de Girona (DdG). L'home que ens va fer la visita es diu Oriol Puig, és el cap de direcció del DdG i fa 15 anys que és en aquest càrrec. Hi ha unes 25 persones que hi treballen.

A la planta de dalt és on es redacta el diari (tant el digital com el de paper), es corregeix, s'edita i es prepara per ser publicat.

Als periodistes els hi arriba informació per l'ajuntament, les xarxes socials, el correu electrònic... Tenen diferents seccions, les principals son: esports, economia, oci, comarques o el temps.

Quan hi ha una notícia molt important a fora de Girona, els periodistes del DdG recorren a les agències informatives, que els hi envien fotos, vídeos i informació sobre la notícia, la qual editen i preparen per  publicar-la.

Per editar les notícies al seu gust fan servir un programa anomenat “Quarkxpress”, que els permet posar, treure i ordenar informació i fotos. També els hi proporciona un programa de traducció.

Els titulars de les notícies, a part d’informar de què parla la notícia, son l’ham dels lectors. Els titulars tenen molta importància, ja que els lectors no llegeixen totes les notícies, sino que es miren el titular i, si els interessa, la llegeixen, per això és important que els titulars donin particularitat a la notícia.

Al final de la visita ens van donar un diari a cada alumne.

Laia Domènech
Alumna de 1r C d’ESO


dimarts, 22 de març de 2016

MARTA FOSSAS: UNA EXALUMNA AMB EL CONTRABAIX

El Punt Diari de diumenge 20 de març va parlar de la Marta Fossas, una exalumne del nostre institut. El motiu? És el segon curs que estudia a Alemanya. La Marta, entre altres coses, explica que estudiar allà és molt més econòmic que fer-ho aquí. A veure si ben aviat pot dedicar-se a la música a les nostres terres.

"ABANS D'UN BREAK"

Fa uns dies us explicàvem que tots els grups de 1r d'ESO estaven fent un taller cinematogràfic, organitzat des del departament d’Educació Visual i Plàstica. Aquesta activitat culmina amb la creació d'una escena curta de cinema... i aquí en teniu alguna de les imatges del "making off" d' "Abans d'un break", de 1r B. També, la Mariana Lira, de 1r B, ens explica la seva experiència.


En primer lloc, la monitora dir que miréssim a la finestra i que diguéssim què hi vèiem: edificis, cases… Vam dir tot el que hi havia. Després vam tornar a seure, ens va ensenyar algunes imatges i ens van preguntar si sabíem quin pla era. A continuació vam veure alguns curts de pel·lícules.

Alehores va ser el moment en què ens van repartir el guió i ens vam repartir en grups per començar a gravar el nostre curt. En el cas del nostre grup, els protagonistes eren la Violeta Lloveras, la Lídia Lozano i l’Àlex Serra, i vam decidir titular-lo “Abans d’un break”.


dilluns, 21 de març de 2016

TALLER DE GLOSA

L’alumnat de 1r i 2n d’ESO va fer un taller de cançó improvisada (glosa). El va organitzar el Departament de Català i els glosadors van ser en Guillem Ballaz i la Mireia Mena.



ANNEX DELS INTERCANVIS

RENNES

Al "Conseil Régional Rennes"


BAMBERG



FRANKFURT


diumenge, 20 de març de 2016

"LLIBRE DE LES BÈSTIES", CAPÍTOL 2

Enguany es commemora el 800 aniversari de la mort de Ramon Llull. Per això, des de Català, alumnes de 3r d’ESO han fet uns vídeos molt interessants sobre el seu “Llibre de les bèsties”.

Us convidem a visualitza-ne un exemple, el del capítol 2.

REPRESENTACIÓ DE DON JUAN TENORIO

L’alumnat de 4t d’ESO va anar al Teatre de Maristes a veure una representació de “Don Juan Tenorio”. La sortida va ser el 16 de març i la va organitzar el departament de Castellà.

El pasado miércoles 16 de marzo los alumnos de 4º nos ausentamos del instituto durante tres horas para ir a ver, a la escuela Maristas, una adaptación teatral del drama religioso-fantástico-romántico escrito por José Zorrilla, “Don Juan Tenorio”.


Una apuesta entre don Juan Tenorio y don Luis Mejía es lo que da lugar a esta historia, que trata principalmente las hazañas de don Juan Tenorio el romance entre éste y doña Inés.

La puesta en escena nos pareció estupenda. Además de que los actores hicieron muy bien sus papeles, lo que más nos sorprendió fue la manera de "jugar" con la música, el atrezzo y las luces. De una manera austera pero original lograron representar ideas y crear el ambiente adecuado en cada escena.

Después de la obra, tuvo lugar un coloquio en que pudimos hacer preguntas a los cuatro actores.

Agradecemos al instituto habernos brindado la oportunidad de ver esta representación, a los profesores por haber hecho el esfuerzo de acompañarnos y, evidentemente, a los actores, pues sin ellos hubiese estado imposible presenciarla.

Dolores Lamas
Alumna de 4º de ESO

dissabte, 19 de març de 2016

FEELINGS ON FONIX 16

The last Saturday morning of February students take the exam once again in the Fonix at the University of Girona. The enthusiasm for a good result in the regional phase. Many people there. Parents that come with children because that range from primary and secondary school. There were also students of Batxillerat and Cicles Formatius.

By the end of the test, they said it had gone well. However, it was hard to win because there were always very good competitors.

Joan Guerola
Professor d’Anglès



The day I went to Fonix I woke up very early because I was very nervous. I arrived a little before, so I didn't have to run. Inside the center, I heard many children who competed speaking in English with their parents. When it was time to do the exams, a man called the courses 5th, 6th, 1st Eso and 2nd Eso and we did two rows In my row were the 2nd Eso and 6th courses. Inside the class where we did the exam there was a lady that told us where we sat. When everyone was ready they gave us a pen and the exam. I answered everything and in the end we picked up exams and we left the class to go where our parents were waiting for us .
Joana Giere Cervià
Alumna de 2n d’ESO

El passat 27 de febrer, una servidora va assistir a la segona fase del concurs d'anglès Fonix, i com a conseqüència d'això, se m'ha demanat que expliqui breument la meva petita experiència. Així que aquí ho teniu:

Anar al Fonix ha sigut una experiència enriquidora. Tot i que sembli només un concurs on l'únic que es pot guanyar és un premi, aquest examen m'ha posat a prova i m'ha servit per descobrir quins són els meus punts febles en l'anglès. Sóc conscient que la prova em podria haver anat millor, però no em penedeixo d'haver-hi participat.
Dolores Lamas
Alumna de 4t d’ESO

On Saturday 27th of February, I had the chance to represent my course on Fonix. It is a school contest where hundreds of students around Catalunya take the Fonix exam. It tests your English, basically idioms, answer questions from a text, some grammar and at the end an essay. In my point of view it was a great experience that if I could, I would repeat it once again. It took place in the UDG and it was completely full of people. Not only there were hundreds of students, but also hundreds of parents and companions. I have to say that it was quite disorganized as we had to wait about a half an hour until we finally entered to the classroom.
Laia Calvet
Alumna de 1r de Batxillerat

VISITA A LA BIBLIOTECA PÚBLICA DE GIRONA

Els nois i noies de 2n d’ESO han visitat les noves instal·lacions de la nova Biblioteca Carles Rahola. Els han presentat els seus serveis i els espais més adequats a cada edat. Una primera part de la visita s’ha fet a la sala de formació, i la segona als altres espais de la seu.



divendres, 18 de març de 2016

DIARI DELS INTERCANVIS: PUNT I FINAL

El professorat ens ha informat que els intercanvis han anat molt bé i que podem felicitar tot l’alumnat de 1r de Batxillerat que ha anat, respectivament, a Alemanya i a França.

FRANKFURT




RENNES


XERRADA SOBRE ASSETJAMENT

Aquestes setmanes, a l’hora de Tutoria, l’Ernest Luz, psicòleg del centre, està fent una xerrada sobre assetjament als diferents grups de 3r d’ESO. Entre d’altres aspectes, se’ls explica els diferents tipus d’assetjament que hi ha (no sempre és físic) i què podem fer si patim assetjament o si sabem d’algú que es troba en aquesta situació que, per desgràcies, és més habitual del que voldríem.

dijous, 17 de març de 2016

DIARI DELS INTERCANVIS: APROFITANT DE LES ÚLTIMES HORES

BAMBERG


Fent prentzels
RENNES




FRANKFURT

Preparant la presentació sobre Girona

PARTICIPEM A LA TROBADA D'ALUMNES DE LLATÍ

Els nostres alumnes de Llatí de 4t d’ESO, amb el professor Carlos Miranda, van participar a la trobada i activitats d’estudiants de l’assignatura de la província.


Diari de Girona, 11 de març
Punt Diari, 11 de març

PERFECTE MOLL I FRANCESC AMER, AUTORS DE L'"AURA DEL SOL"

Un dels compositors de l’himne de l’institut, el senyor Perfecte Moll, ens han enviat un correu ben emotiu responent a la invitació als actes de celebració del 175è aniversari de l’institut. Pel seu interès, us el reproduïm íntegrament,

Benvolguda Anna Masós,

Vull agraïr-te en nom propi i del company i amic Francesc Amer, autors de la música i lletra respectivament de l'Himne de l'IES Vicens Vives, la invitació a l'acte públic del dijous dia 10 amb motiu del 175è aniversari de la creació de l'esmentat Institut.

Crec, però, que si la nostra presència era escaient en l'acte del 150è aniversari, va ser degut a que s'estrenava l'Himne. Després ha estat interpretat diverses vegades.

Crec que l'Himne ja ha passat a tenir uns autors reals que són tots aquells que l'han fet seu al cantar-lo que és el que satisfà plenament als autors que el varem composar.

Felicitats als alumnes i professor(a) de música que el faran seu i vibraran amb ell amb motiu d'un esdeveniment tan important.

I desitjar a tots els organitzadors i a l'AMPA un gran èxit en les activitats organitzades: "...Som el Vicens Vives, som l'Aura del Sol!"

Una abraçada!

Perfecte Moll. Francesc Amer

dimecres, 16 de març de 2016

DIARI DELS INTERCANVIS: SEGUEIXEN LES ACTIVITATS

BAMBERG

Castell de Nuremberg
Església de Sant Llorenç de Nuremberg
FRANKFURT

A Kassel els alumnes han preparat una presentació de la ciutat
RENNES


Saint Michel