dijous, 25 de febrer del 2016

DISSENYS DE MODA

A la Rambla del centre podeu observar uns collages fets des de l’assignatura de Visual i Plàstica a 2n d’ESO. El professor Jordi Ribes ens en fa una explicació.

Amb aquests collages hem treballat la finalitat estètica del missatge visual. La finalitat estètica consisteix en utilitzar els elements del llenguatge visual  més adequats per aconseguir que la comunicació sigui el màxim d'efectiva, el màxim d'impactant. En aquest cas, hem "customitzat" la indumentària de personatges de revistes tot canviant-los l'estampat per d'altres procedents d'altres retalls de revista.

Les altres finalitats comunicatives que tenen les imatges i que també s'han estudiat a classe són:

  1. Finalitat informativa. Consisteix en descriure alguna cosa i transmetre aquesta informació a l'espectador de la manera més entenedora possible.
  2. Finalitat comunicativa. Els cartells i els anuncis publicitaris pretenen convèncer l'espectador d'alguna cosa i en busquen la complicitat.
  3. Finalitat expressiva. La imatge transmet l'actitud de l'emissor i les seves emocions sobre el missatge que està comunicant.