divendres, 20 de març del 2015

DIARI DELS INTERCANVIS: RENNES (20 DE MARÇ)

Reproduïm les impressions d'en Joan Fonalleras dels primers dies de la seva estada a Rennes. També ens ha enviat unes fotografies que demostren que s'ho estan passant molt i molt bé i que l'entorn és fantàstic.

Els alumnes de 1r de batxillerat estem duent a terme una sèrie d'intercanvis amb diversos països, Alemanya, Dinamarca i França. Tots vam marxar el dimarts 17 de març, però a diferents hores. Els alumnes que hem anat a França vam marxar a les 8 del matí cap a Barcelona, on a les 11.30 vam agafar un avió que després d'una hora i poc de vol ens va dur directe a Rennes.
Un cop allà, vam anar a l'institut Liceo Emilio Zola i vam poder comprovar com de bonic era. Tot i ser un pèl antic, és un institut que a tots ens va captivar, començant per la seva grandària i acabant per la meravellosa biblioteca amb colorits vitralls ja que anteriorment era una església. Finalment, quan els alumnes francesos vam acabar les classes, vam berenar tots junts. Un cop retrobats tots els alumnes, vam anar cadascú a instal·lar-nos a casa. Com és costum tots vàrem sopar aviat, i a causa del llarg viatge tots vam voler descansar.
L'endemà vam acompanyar els alumnes francesos a classe, i després vam visitar el Museu de la Bretanya, regió francesa on es troba Rennes. Vam poder veure tots els costums i tradicions d'aquesta magnífica regió de França, que com nosaltres els catalans també té una llengua pròpia, però poc parlada. Finalitzada l'activitat, vam retornar-nos amb els alumnes francesos i vam anar a dinar a llocs diferents. A la tarda tothom va fer diverses activitats, però la gran majoria vam poder veure el casc antic de la ciutat. A la nit tots vam quedar per anar a sopar a una creperia, molt típiques de la Bretanya, i vam poder celebrar l'aniversari de la Nora i d'una alumne francesa.
Això es el resum dels primers dies, esperem seguir-nos-ho passant igual de bé.