dijous, 19 de març del 2015

ACTUACIÓ MUSICAL PEL CERTAMEN DE LECTURA EN VEU ALTA

Per tercer any consecutiu, el passat dimarts 17 de març, alumnat d’una de les optatives de música d’ESO va oferir una actuació d’uns vint minuts mentre el jurat del concurs es retirava a deliberar.

Enguany, el muntatge presentat anava a càrrec dels estudiants de l’optativa de música “Teatre musical” de 3r d’ESO.

Per saber en què consisteix l’assignatura i l’actuació que van presentar (felicitats per la bona feina feta!), us copiem la informació que ens faciliten la professora Marta Orts i els seus alumnes al web: http://www.musicatic.com/teatre/

2014-2015. 4 x 1, quinze. ESO3
Aquest curs escolar iniciem un nou projecte educatiu: el teatre musical. És una optativa que impartirem a 3r d’ESO i que té una durada d’un curs escolar. Les tres hores setmanals ens permetran treballar tècniques i recursos escènics de diferents disciplines artístiques. com veu i cant, percussions corporals i coordinació psicomotriu, expressió corporal i dansa. Serà una bona oportunitat d’aprofitar totes les possibilitats que ens ofereix el teatre Ignasi Bonnín del nostre institut. Tot un luxe al nostre abast!

Un musical o una obra de teatre musical és una forma de teatre que combina música, cançó, ball i diàlegs. (VQP)

4 x 1, quinze
El títol fa referència als quatre números que engloba l’espectacle, enllaçats en forma de pachword, amb un fil conductor que és una de les produccions. El 15 es refereix al total de persones que han treballat en el muntatge: 14 alumnes i la professora de l’assignatura.
El projecte de cada grup de treball inclou l’elaboració del seu propi guió, l’escenografia i la interpretació. El muntatge final s’ha organitzat en forma de suite, amb aquestes parts:

Introducció
El viatge
Interludi
Poder per creure
Interludi
Master Chef
Final
Descobrint la nostra habilitat

Introducció, interludis i final.
Nikita Bazuev, Adriana Planellas i Sílvia Ribat

Hi ha uns alumnes que encara no han trobat la seva habilitat i es senten una mica inútils. Per ajudar els seus companys, els preparem l’atrezzo que necessiten per a les seves actuacions. Quan l’espectacle s’acaba, es queden ambla recança de no haver intentat muntar alguna actuació.

El viatge

Virginia Vila, Lluís Gonzàlez i Betsabé Lemús.

Quan la Virgínia torna de viatge, a l’aeroport es troba amb un antic company, en Lluís. Ella li explica els països que ha visitat i les danses que ha après a ballar. Ell li demana i si pot ensenyar-li a ballar-los. En Lluís no se n’ensurt però sí que sap ballar el vals perquè és austríac. La Virgínia l’après ràpidament.



Poder per creure

Aïna Patiño, Àlex Pérez i Andrea Salinas

Una ballarina està a punt de fer una prova, però com que té pànic escènic, comença a tenir por i a creure que no pot superar-la. La seva Emoció li juga una mala passada i la inutilitza per a actuar. Per això es tanca en si mateixa i es pensa que no pot ballar. Quan l’Emoció deixa d’interferir, el seu Pensament entra en joc. Llavors es pregunta per què no pot fer-ho si hi ha gent que amb alguna minusvàlua tira endavant i supera les seves limitacions. Només aconseguirà sobreposar-se a la situació  quan s’adoni que el cos, la ment i els sentiments formen una unitat.

Master Chef

Alba Carrillo, Josué Castillo, Cristina Pijoan i Jacint Rifà


Ens trobem a la final del famós concurs de cuina “Master Chef.” El presentador, Macarroni Freddetti, i el seu col·laborador, el traductor Mosca de la Fruta, entren al plató a punt de començar la última fase del concurs que enfrontarà les participants Sacarina Ketchúp i Magdalena Zampabollos. Un duel verbal a base de poemes culinaris. Com diu el presentador: “Què en diria Pablo Neruda de tot això?”…