divendres, 30 de maig del 2014

VISITA AL PALAU REIAL I A L'ESGLÉSIA DE STA MARIA DEL MAR (2ESO)

El dia 14 de maig, els grups de segon C, D i E vàrem anar d'excursió a Barcelona per visitar el Palau reial (ara un museu) i l'església de Santa Maria del Mar.
Al museu ens van obligar a deixar les nostres pertinences en una espècie d'armariets enormes, però ens van dir que si portàvem alguna cosa per escriure (com un bolígraf, uns fulls i algun suport) ho podíem agafar. L'Anna, la guia, ens va explicar la història bàsica de la Península Ibèrica des de la caiguda de l'Imperi romà fins a finals del sXIV, res de nou, però igualment va ser un plaer rememoritzar. Quan tot va estar aclarit, vam entrar al palau. Ens va ensenyar maquetes sobre la ciutat de Barcelona, el saló del Tinell, curiositats sobre aquella època, etc. No vam poder entrar a la Capella de Santa Àgatha (però des de fora ja es veia que era preciosa). En definitiva, el palau era magnífic!
Llavors ja vam anar cap a l'església de Santa Maria del Mar, això si, fent parades per escoltar anècdotes sobre les places, els gremis, els carrers... Quan hi vam arribar estàvem morts de gana, però ens va compensar la majestuositat de l'edifici. La guia ens va explicar que la va construir, en només cinquanta anys, la gent que vivia a Vilanova del Mar (un barri als afores de la muralla). A l'entrada hi havia unes escultures (els bastaixos) com a poms, i a terra els noms de la gent que hi va contribuir. Només entrant-hi, ja es veu que l'església és espectacular pels vitralls, la sensació d'amplitud... Llàstima que l'Anna només ens en pogués fer una petita explicació de quinze minuts. Havent acabat vam tornar al museu per agafar les nostres pertinences i llavors vam tenir una horeta per visitar Barcelona. Vam quedar a la plaça del Blat per pujar a l'autobús i de tornada vam estar cantant cançons, fent-nos fotos, parlant de l'excursió...
En general, la sortida va ser genial, vam aprendre un munt de coses i ens ho vàrem passar molt bé!

Text: AINA PATIÑO (2ESO D)