dijous, 20 de febrer del 2014

COMPETÈNCIES BÀSIQUES (4ESO)



Dimecres dia 19 de febrer hem començat les Competències Bàsiques, unes proves que es fan a 4t d’ESO per veure el nivell general dels alumnes catalans pel que fa a les assignatures instrumentals: català, matemàtiques, castellà i anglès. És molta pressió per als alumnes ja que la puntuació obtinguda arriba a mans dels pares i tothom aspira a una bona nota.
Quatre professors d’altres instituts han vingut al nostre centre i ens han vigilat mentre fèiem els exàmens (dos dies, de 9 a 11 del matí). Es necessita que vinguin els anomenats aplicadors d’un altre institut perquè així no hi ha possibilitats de fer trampes. Quan el professor ha repartit les proves ha comunicat les normes, que són, entre d’altres: “No pots preguntar res al professor” i “No pots demanar res als teus companys”.
Tampoc no es pot posar el nom a l’examen, perquè si el professor que corregeix et coneix et podria afavorir, per això es dóna un codi amb números i lletres que correspon al teu nom. Tens una hora per fer cada examen. Avui hem realitzat respectivament el de català i el de matemàtiques.
La prova de català contenia dos textos amb les comprensions lectores, preguntes associades a la lectura on calia marcar una de les opcions que donaven. Finalment s’havia de fer una redacció sobre la pèrdua d’un objecte. El primer text tractava sobre tres amics que no podien entrar a casa seva perquè havien perdut les claus, i aquí ens podíem equivocar ja que els noms dels personatges s’assemblaven una mica i havies de llegir bé i anar amb compte a l’hora de respondre. El segon parlava del mosquit tigre (on era més probable que et piqués, les instruccions d’utilització del repel·lent, etc). Aquests textos han estat molt enriquidors perquè hi havia informació que no sabíem. A matemàtiques el tema era el viatge d’una família i s’havia de calcular el temps que tardaria a arribar, el combustible que gastaria, etc.
La valoració és que han estat millor del que esperava tothom, no eren ni massa difícils ni massa fàcils però hi havia preguntes que si no rumiaves bé et podien fer perdre. L’experiència en general ha estat bona. Aquestes proves van bé per valorar els teus coneixements i posar-los en pràctica.
Text: RAFAEL ÁVILA i CARLOS HERRERA (4ESO D)