dimarts, 10 de desembre del 2013

PROJECTE FRACTAL (4ESO)

Albert Alonso, José Manuel Gallardo, Abril Colomer, Alejandra Díaz i Toni Cosgaya (coordinador)
- El meu nom és Albert Alonso i vaig a 4t C. Tinc quinze anys. Estudiar no és el meu punt fort, però el fet de ser un dels alumnes escollits per formar part del projecte Fractal m'anima perquè és una experiència diferent i molt més pràctica que estar a classe.
Treballo a la Ferreteria Can Puig, i la meva feina és variada: muntar objectes com ara taules de fusta, taladres de taula, motosserres, eines per la llenya, una estufa elèctrica, etc; posar preus als productes que no en tenen i endreçar les coses que cauen o les comandes noves. També aprenc a buscar preus des de programes d'ordinador que mai havia vist fins ara, faig els albarans... Treballo quatre dies a la setmana, de dos quarts de dotze fins a dos quarts de dues.
Ja estic començant a saber guiar-me jo sol, he après on són les coses, a dir a la gent on ha d'anar si vol alguna cosa concreta, etc.

M'agrada aquesta feina perquè la persona que em tutoritza té molta paciència i em sap explicar molt bé les tasques, els companys em faciliten molt la feina. A més et pots moure lliurement i aprens a ser responsable del que has de fer. Si et poses nerviós no t'has de preocupar perquè tens temps per rectificar, i si no saps alguna cosa tothom et pot ajudar.

- Sóc José Manuel Gallardo, de 4t d’ESOD i formo part del projecte fractal: faig pràctiques a la consergeria de l'escola pública Joan Bruguera de Girona. Hi vaig tres dies de 8.30 a 12.30, i faig les dues últimes hores de classe a l’institut.
M'agrada molt perquè faig coses diferents com per exemple: escombrar fulles, netejar el pati, obrir portes i en general totes les feines que fa un conserge. També em relaciono amb gent diferent: amb els pares, amb els professors i amb el conserge, que em tracta molt bé i m’ajuda en tot.
Em va bé perquè per al meu futur és una experiència molt positiva pel que he après, i també podré posar-ho meu currículum ja que a les empreses demanen gent amb experiència. També gràcies al Fractal em serà més fàcil obtenir el Graduat.

- El meu nom és Abril Colomer i sóc de 4t d’ESO D. No m'agrada gaire estudiar però sóc una persona treballadora, per això aquest any se’m va proposar formar part del Fractal, un projecte que permet combinar les hores de classe amb unes hores de pràctiques. En el meu cas treballo a la sabateria Peacock de Girona dues hores al dia, quatre dies a la setmana, amb estudiants d'altres instituts. La meva feina consisteix a fer una mica de tot: de vegades estic al magatzem col·locant caixes, de vegades col·loco sabates a la botiga, també obro els paquets que arriben, etc.
A mi, personalment, m'agrada molt seguir el projecte Fractal, perquè m'ho passo bé a la botiga i aprenc cada dia coses noves. Crec que això em servirà per un futur: podré posar la meva experiència en el currículum i potser m’ajudarà a trobar una feina semblant. 

- El meu nom és Alejandra Díaz i estudio 4t d’ESO. Treballo a Cáritas quatre dies a la setmana, de 10.30 a 12.30h. Molta gent ens porta la roba que ja no fa servir pel motiu que sigui, i la feina que he de fer és recollir aquestes peces i comprovar que estiguin en un bon estat (la roba que no es pot fer servir la posem en una bossa i Roba Amiga la porta a un lloc especial per no contaminar), plegar roba, posar-hi el preu i endreçar-la.
M'agrada aquesta feina perquè estic ajudant persones necessitades ja que el diners que guanyen són per menjar...