dimarts, 24 de desembre del 2013

POSTALS I POEMES DE NADAL

Us presentem algunes de les postals de Nadal guanyadores que han realitzat els alumnes de 1r d'ESO. Les tècniques amb què s'han realitzat són les següents: treball de punts, collage i tècnica de blanc i negre. En totes hi havia d'haver algun detall en color vermell.






Marina Montenegro (4ESO)

Paula Sau (4ESO)


SELECCIÓ DE POEMES DE NADAL
Institut Jaume Vicens Vives

PRIMER PREMI (Primer d'ESO)

Per aquest Nadal
no vull joguines,
no vull torrons,
no vull canelons.

Per aquest Nadal,
jo desitjo que tothom,
pugui viure com ell vol,
i que sigui tot el món,
el que cridi "Bon Nadal!".

Si hi ha algú que té poders
i que ho pot fer realitat,
avisa'm ràpidament,
que em posaré molt content.

Irene Lloret (1C ESO)

PRIMER PREMI (Segon d'ESO)

La nit queia fosca,
les estrelles ja brillaven.
Aquella nit seria màgica,
seria la nit de nadal.

La meva mare em cantava,
que les nits de nadal,
si demanes una estrella,
el teu desig es feia real.

Al principi no m'ho creia,
però al final vaig demanar,
vaig demanar una estrella,
una estrella de Nadal.

Després d'esperar una estona,
una llum es va aixecar,
una estrella plena de joia
va caure sobre el meu terrat,
demostrant que tots els somnis
es poden fer realitat!

Berta Cordón (2A ESO)
  

PRIMER PREMI (Tercer d'ESO)

El tió a la porta,

l’arbre al menjador,
una olor forta
que entra pel balcó.

Galets i torrons,

escudella i canelons,
dinars familiars
a totes les llars.

Un estel groguenc,

cases il·luminades,
esperit nadalenc
a totes les cares.

Amb guants i bufandes

per totes les bandes,
i abrics i mitjons
per tots els racons.

Amb aquestes estrofes,

jo us ho desitjo com cal,
felices festes
i visca el Nadal!

Irene Pujolar (3C ESO)


Fragments dels altres poemes guanyadors:

PRIMER D'ESO

(...)
I quan s'acabi el Nadal,

tot tornarà a ser ben igual.
I cada any és especial,
quan sentim tornar el Nadal.


Joan Vicens Bartolí (1B ESO)



(...)
Una cosa que jo he après:
el Nadal m'agrada molt,
però hi ha gent que va sola.
Nadal no és igual per a tothom.

Arnau Vergara Molero (1B ESO)

(...)
I si l'infant vol recitar el poema
sobre una cadira haurà de pujar
i davant de tothom començarà a recordar
aquell poema que li van ensenyar.

Anna Barea (1D ESO)


El nadal és divertit,
ens reunim amb la família,
i esperem amb alegria,
que caigui neu a mitja nit.
  
Marc Juanes (1C ESO)

SEGON D'ESO

Sento que ja s'acosta, noto que és a prop;
el temps de l'escudella, del rostit i els canelons,
L'espetec de les ampolles, la calor que vé del foc,
copes plenes de bombolles, rialles, neules i torrons
(....)
Els reis no porten tot el que somies,
però hi haurà un regal inesperat:
per uns dies harmonia,
per uns instants felicitat.

Carla Rufí (2B ESO)

Ja ha arribat el Nadal,
tots estem molt contents,
els carrers s'il·luminen
amb l'alegria de la gent.

Renée Planas (2B ESO)


És la màgia de cada nen,
que creu amb tota innocència,
en l'esperit nadalenc
que és la clau d'aquesta essència.

Júlia Aguado (2B ESO)

Fa dies que estic esperant
una data molt important,
que omple els cors de la gent
de generositat i agraïment.
(...)
Els carrers plens de llums,
de colors,
i botigues plenes d'olors.
A tot arreu on vas,
es respira bondat i inconsciència,
perquè per Nadal
No hi ha mal de consciència.

Laura Siles (2B ESO)

A les muntanyes ja neva,
són dies d'advent,
i també d'alegria
per a tota la gent.

Els llums de Catalunya
són immensament radiants,
s'encenen a les sis,
i són totalment impressionants.

Clara Vergés (2B ESO)


M'agrada el Nadal
tot ple d'alegria
la gent vol disfrutar:
els nens decoren la casa,
i els pares i mares
organitzen el sopar.

Esperem que passeu
unes bones festes,
que tingueu molts regals
i que passem molts més anys junts
celebrant els nadals

Genís Carbó (2B ESO)

La nit de cap d'any
tots a celebrar
amb dotze raïms a la mà
esperant a menjar
l'any que et passarà.

Lluc Maeso (2 B ESO)

Quan arriba el nadal
poso l'arbre amb alegria
i faig un pessebre vivent
esperant els reis d'orient.

Júlia Brugué, Xavier Santamaria, Brais Diaz i Gemma Dalmàs (2D ESO)

Com les fulles dels arbres
la tardor desapareix
i acompanyat de les nevades
el nadal ens persegueix.

Jana Saqués, Aina Patiño, Roser Serra, Martí Macias (2D ESO)


Un tronc va arribar a casa,
i jo contenta el vaig acollir.
No tenia cara fins que li vaig construir
I no tenia nom fins que Tió li vaig dir

Marina Pla-Giribert, Júlia Camós, Zahrae Louriki, Michelle López (2C ESO)

El nadal és especial
el cor s'omple d'alegria
és un dia per recordar
la gent que no hi sia

Marivi Téllez (2A ESO)


Aquest nadal
no vull que em compreu joguines
no vull roba ni torrons
ni pastissos ni bombons.
El que vull no ho venen a les botigues;
Vull rialles i petons!

Nikita Bazuev (2A ESO)

El dia vuit de gener,
dos dies després de reis,
és el meu aniversari
(...).
Aquest és el mateix dia
que comencem l'institut
entregant tota la feina
que s'ha fet aquest nadal

Lia de Montserrat (2A ESO)

A mi m'agradaria
que nadal fos cada dia

Marc Estrach (2A ESO)

En Jesuset fa companyia
ajaçat tot el dia
vora la mula i el bou
tant si neva com si plou

Cristina Serra (2A ESO)

El cel es blanqueja
amb l'arribada de la neu
a la ciutat de Girona
tots cantarem i ballarem
les cançons de Jerusalem.

Àlex Melero (2A ESO)


TERCER D'ESO:

És en aquesta època de l'any
quan pressento un sentiment estrany,
i els tres reis: negre, blanc i castany
regalen el fruit del nostre afany.

Agnès Barbesà (3A ESO)