dimecres, 29 de febrer de 2012

L'ESPRINT A BATXILLERAT

El dia 29 de febrer, a les vuit del matí, s’obrien les portes de la biblioteca. Alguns alumnes de batxillerat eren allí per participar en l’Esprint. Ho tenien tot organitzat, s’havien distribuït en grups: uns s’ocuparien de resoldre els problemes de l’1 al 5, uns altres del 5 al 10 i, finalment, alguns revisarien les solucions. Tot per tal de rendir el màxim i resoldre els 10 problemes en el menor temps possible. Una feina de grup, cooperativa, ja que les solucions dels primers problemes serien les dades dels enunciats següents.

Cal afegir que enguany l’Esprint ha coincidit amb la setmana en què els alumnes de primer de batxillerat eren de viatge a Alemanya. Però això no els ha impedit de participar-hi. S’han coordinat mitjançant el Facebook i tots hi han pogut prendre part malgrat els dos mil quilòmetres  que els separaven. 

 




Roser Matas

dilluns, 27 de febrer de 2012

INTERCANVI AMB PÀDUA, REGGIO-EMÍLIA I BERLÍN (1 BAT)

INTERCANVI AMB BERLÍN
Dilluns 27 de febrer, 25 alumnes de 1rA de batxillerat han marxat cap a Berlín en el marc del programa d'intercanvis, concretament amb alumnes del Gymnasium John Lennon. Tornaran a Girona el 5 de març, i el dia següent s'incorporaran a les classes.
INTERCANVI AMB PÀDUA
Dilluns 27 de febrer, 22 alumnes de 1r de batxillerat han marxat cap a Pàdua en el marc del programa d'intercanvis, concretament amb alumnes de l'Istituto Calvi. Tornaran a Girona el 5 de març, i el dia següent s'incorporaran a les classes.
INTERCANVI AMB L'ISTITUTO BLAS PASCAL DE REGGIO EMILIA 
Dilluns 27 de febrer, 20 alumnes de 1r C i D de batxillerat han marxat cap a Reggio-Emilia en el marc del programa d'intercanvis, concretament amb alumnes de l'Istituto Blas Pascal. Tornaran a Girona el 5 de març, i el dia següent s'incorporaran a les classes.

(Font d'informació: portal JVV)

dimecres, 22 de febrer de 2012

SETMANA DE LES LLENGÜES: RESUM D'ACTIVITATS



Dilluns 20 de febrer, 10.15h 
Un escocès parla català, conferència a càrrec de Stewart Coubrought (1r i 2n BAT)

 A Scottish speaks Catalan” by Stewart Coubrought
Marina Amorós and Clàudia Llinàs (1 BAT B)


On Monday 20th February, Stewart Coubrought came to the INS Jaume Vicens Vives theatre to talk about the Scottish culture and the similarities with the Catalan one.
Stewart was born in Scotland and studied and lived there until university. He started studying for a degree in German and Economics and after two years he decided to change to Spanish because he always had an interest in the Spanish culture as he used to come on holiday every summer with his family.
To learn the language better, he decided to come over to Spain for a year as a language assistant. The problem he had was that he expected to be sent to a place where he could practise his Spanish but he came to Girona, not knowing that here we speak a different language. At first, he was shocked when he heard people talking in Catalan but after a couple of months he could understand conversations.
When he finished his experience in Girona and went back to Glasgow, he realised he was in love with Catalan people, their language and culture, and when he went back to university he found out there was a Catalan Department so he could study the Catalan language in a formal way.
Nowadays, he’s fluent in Catalan, Spanish, French, German and English (his mother tongue language). He has claimed the importance of being bilingual, and recommends us to keep our language alive because it’s a treasure to have our own language which represents a culture and a country.


Dimarts 21 de febrer, 09.00h 
Cyrano de Bergerac, Col·legi Maristes de Girona (3r i 4t d'ESO i 1r BAT)

Els alumnes de l'optativa de Francès havien de ser al teatre del Col·legi Maristes a les 9 del matí perquè mitja hora més tard, a les 9.30h, començava la representació d'una obra mítica de la literatura francesa: el Cyrano de Bergerac, del dramaturg Edmond Rostand. Es tracta d'un drama heroic en cinc actes i en vers que s'estrenà l'any 1897, i està basat en la vida d'aquest personatge. 

Finalitzada la representació s'ha fet un col·loqui que ha tingut una participació important dels espectadors, alumnes de diversos centres de Girona, que han tingut un comportament exemplar. Els actors han contestat totes les qüestions que se'ls han plantejat amb molt d'humor.


Els nois s'han incorporat a l'aula a 3/4 de 12, és a dir, a 4a hora. L'obra, l'argument de la qual havien tractat a classe, els ha agradat, i malgrat que s'ha representat en francès, n'han entès el contingut sense problemes.



Cyrano de Bergerac
Maria Marquier (4 ESO A)

Le 21 février les élèves de 3ESO, 4ESO et 1BAT nous sommes allés au Lycée Maristes pour voir une pièce de théâtre : Cyrano de Bergerac, d’Edmond Rostand. Nous sommes arrivés à neuf heures pile et le théâtre a commencé à dix heures moins le quart. Il y avait d’autres lycées, par exemple Carles Rahola, Bell-Lloc, Narcís Xifra, Salvador Espriu…

La pièce parlait d’un soldat poète, le Mousquetaire Cyrano, qui est tombé amoureux de sa belle cousine Roxane mais comme il était très moche (il avait un nez énorme) il pensait que Roxane ne l’aimait pas. Il y avait Christian, un autre jeune Mousquetaire très beau mais qui n’était pas très intelligent. Cyrano et Christian ont écrit des lettres d’amour pour Roxane : Christian signait les lettres et Cyrano les écrivait. En lisant les lettres, Roxane est tombée follement amoureuse de Christian mais il est mort à la guerre. Après la mort de Christian, Roxane s’est retirée dans un couvent. Chaque samedi, Cyrano allait lui rendre visite.

14 ans après, Cyrano arrive au couvent mortellement blessé. Il lit la dernière lettre que Christian a écrite à Roxane et qu’elle conserve toujours. À ce moment-là, Roxane se rend compte que Cyrano l’aime et que c’est lui l’auteur de toutes les lettres d’amour. Elle se rend compte qu’en réalité elle aime Cyrano, pas Christian. Finalement Cyrano est mort après avoir pris congé de Roxane. Il s’en va avec un rayon de lune.

Tous les élèves ont beaucoup aimé la pièce mais c’était un peu difficile à comprendre parce que c’était complètement en vers. C’est bien pour s’y habituer et pour mieux parler en français.


Dimecres 22 de febrer, 10.45h 
Albert Planadevall, conferència sobre la llengua catalana a la ràdio (3r i 4t d'ESO)


L'Albert Planadevall ha despertat l'interès de l'auditori
 amb les seves explicacions


L'Albert Planadevall, locutor de Ràdio Flaixbac, ha vingut al Jaume Vicens Vives per parlar del tractament de la llengua catalana a l'emissora on treballa. 


Ens ha explicat, entre d'altres coses, que és un aspecte molt important atès que en aquest mitjà de comunicació no hi ha imatge: la llengua i el tractament que se'n fa esdevenen els factors més importants de la comunicació radiofònica. En aquest sentit, cal tenir molta cura amb les expressions que utilitzen els locutors, evitar les incorreccions i els col·loquialismes. És per això que Ràdio Flaixbac disposa d'un servei lingüístic que revisa totes les emissions, gravades per a una posterior correcció, i comenta als locutors els aspectes que cal evitar i corregir. Finalment, l'Albert Planadevall ha tingut l'amabilitat de dedicar-nos uns minuts del seu temps per respondre una petita entrevista per a la nostra revista, Metastasi.


Com a curiositat, heu de saber que l'Albert és nebot de la professora de llengua i literatura catalana Fina Planadevall. Nascut a Banyoles, és llicenciat en Psicologia tot i que es dedica professionalment a la ràdio. 



L'ALBERT RESPON LES NOSTRES PREGUNTES



A QUÈ ET DEDIQUES?
Sóc locutor de Ràdio Flaixbac.
QUANTS ANYS FA QUE HI TREBALLES?
Ja fa uns 8 anys. Vaig començar a Ràdio Banyoles.
VOLIES SER AIXÒ DE PETIT?
Vaig estudiar Psicologia, però ja m’agradava el periodisme i els temes de la ràdio. Eren dues coses paral·leles.
T’AGRADA LA TEVA FEINA?
M’agrada molt, m’apassiona.
QUINES SÓN LES TEVES AFICIONS?
 M’agrada molt el cinema, les sèries i llegir llibres sobre ciència.
COM ÉS UN DIA NORMAL A LA FEINA?
M’aixeco a les 8 atès que a les 9 començo a treballar. Quan acabo miro els correus que m’envien i els responc. Vaig a les xarxes socials (facebook, twetter) i a la pàgina web www.radioflaixbac.cat i les actualitzo... També busco informació a webs americanes sobre notícies musicals. De la 1 fins a les 3 faig fórmules. Dino de 3 a 4 i a les 4 preparo el Feedbac amb en Bacari fins a les 6. El dijous quedem tots els locutors i decidim quines cançons posarem.
ET RECONEIXEN PEL CARRER?
Algun cop, per la veu.
HAS PENSAT MAI A CANVIAR DE FEINA?
M’agrada molt la meva feina, però alguna vegada sí que he pensat a canviar de projectes.
FAS ALTRES FEINES A BANDA D’AQUESTA?
No .
QUINA RELACIÓ TENS AMB ELS ALTRES LOCUTORS?
Boníssima. Part de l’èxit que té Ràdio Flaixbac és fruit de la bona relació que hi ha entre nosaltres. En Bacari i jo som amics i ens ho passem molt bé fent el programa.
FAS ALGUNA COSA MENTRE DUREN LES PAUSES?
Consulto Internet.
COM ES FAN ELS EFECTES SONORS?
Tenim com una llibreria plena de sons.
HI HA ALGUNA ANÈCDOTA INTERESSANT QUE T’HAGI PASSAT QUAN TREBALLAVES?
Un dia estàvem fent el programa quan, de sobte, a un company se li va trencar la cadira. Alguna vegada algun micròfon no ha funcionat...
HI HA HAGUT MAI ALGUN INCIDENT?
Un dia va sonar l’alarma d’incendis mentre treballàvem i vam haver d’abandonar l’edifici. Afortunadament, era una falsa alarma.


Dimecres 22 de febrer, 10.45h 
Joan Manuel Soldevilla, Un recorrido por el cómic (1r i 2n d'ESO) (en castellà)



Los alumnos del centro escucharon embelesados la conferencia que les ofreció Joan Manuel Soldevilla sobre el cómic y su evolución a través del tiempo. Soldevilla es profesor de universidad y de secundaria y, por ende, gran conocedor del espíritu de los jóvenes. En efecto, sus palabras lograron captar la atención de un auditorio que percibió en él su gran pasión por el cómic, que le ha llevado incluso a basar gran parte de su obra escrita en esta manifestación artística interdisciplinar.

Como especialista en el género, recomendó fervientemente la colección de Tintín, en concreto el título Tintín en el Tíbet, dado que se trata del mejor ejercicio para adentrarse en el mundo del cómic y apreciarlo, pues aglutina y trata a la perfección todos los elementos visuales y literarios. Además, el tratamiento magistral del ritmo narrativo hace que el lector se vea inmerso en las aventuras del protagonista ya desde la primera página.

Destaca, en su extensa obra como hergeólogo, El abecedario de Tintín. ¡Os lo recomendamos!


Dijous, 23 de febrer, 11.45h
Emiliano Valdeolivas, recital poético en lengua castellana (3r i 4t d'ESO) (en castellà)



BIOGRAFÍA
Cantautor y Profesor de Lengua Española de reconocida trayectoria artística, en la que destacan sus trabajos discográficos: (“El Cantar de Mio Cid” Tecnosaga-1985-99/Correo del Maestro-México 2006 y “Cantología de la Poesía Española” Gemecs 2006), ha desarrollado una importante labor divulgativa en el ámbito de la “Poesía Cantada” a través de las numerosas actuaciones que ha venido realizando en los últimos veinte años dentro y fuera del Estado. Como juglar contemporáneo, recorre Centros Educativos, Plazas y Teatros, fomentando el interés por la lectura y la literatura en general, proponiendo un encuentro poético-musical participativo, que invita al disfrute sonoro de nuestra propia herencia cultural
Fuente: página oficial de Emiliano Valdeolivas


Basándose en diversos textos de la literatura española de todos los tiempos, a los que viste con su música, el cantautor Emiliano Valdeolivas ofreció a los alumnos de 3º y 4º de ESO un concierto lleno de emoción y originalidad que sin duda recordarán durante mucho tiempo. 


Inició su actuación interpretando un fragmento del poema épico Cantar de Mio Cid. El repertorio contenía, entre otras obras, manifestaciones poéticas como el Romance del prisionero (medieval) y el Romance de la mujer guerrera (siglo XV); la composición de Gonzalo de Berceo Yo el maestro; Al salir de la cárcel, obra de fray Luis de León; el célebre Soneto a una narizde Francisco de Quevedo y Olas gigantes, de Gustavo Adolfo Bécquer. También se cantaron obras de Antonio Machado, Federico García Lorca, Gabriel Celaya, Jaime Gil de Biedma y Gloria Fuertes. Hay que añadir, finalmente, que el cantautor se tomó alguna que otra licencia para acercar los textos al joven público, que lo despidió con una fuerte ovación.


Para más información, véase:


Divendres 24 de febrer, 12.00h
ACTE DE CLOENDA DE LA SETMANA DE LES LLENGÜES (1r i 2n d'ESO)


LE PETIT PRINCE
Els alumnes de Francofonia de 2n d'ESO van realitzar lectures paral·leles de fragments de l'obra El petit príncep en 6 llengües romàniques: català, castellà, francès, romanès, portuguès i italià. A continuació us donem la llista dels noms dels estudiants que van participar en la lectura: Albert Alonso, Joan Alonso, Míriam Amber, Ariadna Aymerich, Marina Barbós, Jordi Coll, Emma Díez, Jenny Flores, Joan Gasull, Marina Gayolà, Joan Lloret, Nora Lorenzo, Rut Mir, Carmen Pérez, Alexandra Pla, Pep Riera i Milagro Velasques.

Alumnes de 2n llegeixen fragments de El petit príncep en llengües romàniques


PARLEM LLENGÜES
A continuació, els nois i noies de l'Aula d'Acollida, de la mà de la professora Antònia Vilaplana, van participar amb textos de presentació en les seves pròpies llengües i en català.

Alumnes de l'Aula d'Acollida
Alumnes de l'Aula d'Acollida


VIDA ROBADA
Després arribà el torn dels estudiants de Llatí de 4t d'ESO, que van llegir fragments de poemes en diferents llengües. A la foto hi veureu els lectors, els noms dels quals són: Maria Marquier, Maria Férez, Nasaria El Bouglami, Inna Teplukha, Maria Sàbat, Martí Capdevila i Ferran Carbó.

Alumnes de 4t llegint fragments de poemes en diverses llengües



HARD TIMES, CHARLES DICKENS
Tot seguit, alguns alumnes de 3r C i D d'ESO van representar, en anglès, un fragment de l'obra de teatre Temps difícils, de Charles Dickens. Es tractava de: Josep Alcalá, Pau Arqueros, Marc Escobar, Thais Hidalgo, Miquel Loperena, Raimon Marquier, Sergi Pérez, Laura Quer, Adrià Quintana, Sergi Riera, Lamin Muhamed, Laia Garcia, Lesly Arling González, Hassan Kamara i Rixcy Skarleth Matamoros.  



CANTEM EN CATALÀ
Finalment, es van cantar tres cançons de grups catalans, i amb aquesta actuació es van cloure els actes dedicats a la Setmana de les Llengües. Els intèrprets eren els alumnes següents:
           Veus principals: Maria Sàbat i Victòria Garcia 
          Cors: Gina Martinell i Rocío Sciaca
          Guitarres:Lluc Huguet, Nico Giovanardi i Narcís Figuereda

Actuació final de la Setmana de les Llengües
Fotografies: Enric Mirambell i Roqueta

PARELLES LINGÜÍSTIQUES AL VIVES

 
El dijous 2 de febrer es va fer la presentació de les parelles lingüístiques del Vives a l'aula d'acollida. Un total de 12 parelles es troben a l'hora del pati o quan acaben la classe per fer-la petar en català. Potser n'haureu vista alguna pel bar, pels passadissos o a l'aula d'acollida. Durant tot el mes de febrer i març s'aniran trobant cada setmana per ajudar els alumnes nouvinguts a parlar en català de manera col·loquial i entre amics.

L'institut i la tutora de l'aula d'acollida estan molt agraïts a aquests voluntaris (padrins) per la feina desinteressada que fan. Ara per ara els seus fillols n'estan molt contents, sorpresos per la bona marxa del projecte i agraïts per l'ajuda desinteressada que se'ls dóna.

Tot i que els padrins són alumnes d'ESO, aquí us presentem una voluntària de 1r de Batxillerat:



Si el projecte té èxit, tindrà continuïtat durant el tercer trimestre!

Text i fotografies: Antònia Vilaplana

dijous, 16 de febrer de 2012

CARTELL PUBLICITARI DE LA SETMANA DE LES LLENGÜES


Aquestes llengües tan acolorides són obra dels alumnes de 1r d'ESO, i les han dissenyades amb la finalitat de presentar a la biblioteca de l'institut la Setmana de les Llengües (del 20 al 25 de febrer)

El funcionament de l'activitat ha estat el següent: els alumnes triaven una nacionalitat / llengua i en pintaven la bandera dins una llengua. Alguns d'aquests alumnes hi han afegit un missatge.

En breu es penjarà al bloc la programació que es durà a terme durant aquesta setmana, plena d'actes dedicats a les diferents llengües del món: xerrades, obres de teatre, etc.

dilluns, 13 de febrer de 2012

RECOLLIDA DE MATERIAL PER AL POBLE SAHRAUÍ

Aquests dies al nostre centre s'està duent a terme una recollida de material escolar per fer-lo arribar al poble sahrauí, concretament al camp de refugiats d'Smara, prop de Tindouf, en territori algerià.

Es tracta d'una iniciativa de la Fundació Llor, una institució educativa de Sant Boi de Llobregat, dins del marc del Projecte SMARA, que pretén ajudar els nens i nenes d'aquesta zona a partir d'una idea d'alguns alumnes de 1r i 2n de batxillerat de l'Escola Llor, així com també d'alguns exalumnes de la mateixa escola. L'objectiu: millorar el desenvolupament de les capacitats creatives dels nens mitjançant activitats plàstiques, fomentar el treball cooperatiu i aportar millores al sistema educatiu sahrauí. 


Vegeu l'explicació del projecte a l'adreça: 

Per a més informació, poseu-vos en contacte amb la professora Àngels Vallverdú.


Si voleu participar-hi, teniu temps fins dimarts dia 14 de febrer, en què es farà una segona recollida de material. Us agraïm la vostra solidaritat.

dijous, 9 de febrer de 2012

L'ESPRINT AL VIVES: CONCURS MATEMÀTIC (3r i 4t D'ESO)


Dimecres 8 de febrer, a últimes hores del matí, 27 alumnes de 3r i de 4t d'ESO del nostre centre van realitzar les proves Esprint a la biblioteca, unes proves que consisteixen a resoldre de manera cooperativa 10 problemes matemàtics en el mínim temps possible. La complexitat d'aquest concurs rau, sobretot, en el fet que les solucions d'algunes activitats esdevenen enunciats de problemes posteriors.

L'Esprint es desenvolupa en una única fase, i l'objectiu consisteix a respondre bé i ràpidament les preguntes plantejades. Els participants han estat els següents:
                       Pablo Martín 3A


                 Marc Bonavia 4A
                       Pep Fradera 3B


                 Ferran Carbó 4A
                      Andrea Franch 3B


                 Diego Tovar 4A
                      Oriol Luján 3B


                 Betty Bayona 4A
                      Xevi Planas 3B


                 Berta Thió 4A
                      Andreu Sabater 3C


                 Elisabet Barroso 4B
                      Mireia Amorós 3C


                 Núria Got 4B
                      Emma Barrull 3C


                 Eduard Gairín 4B
                      Oriol de Quintana C


                 Ling Feng 4B
                      Adrià Malaret 3E


                 Mireia Solé 4C
                     Sara Casdevall 3E


                 Alba Thió 4C
                      Núria Prieto 3E


                 Marta Fossas 4C
                      Gina Martinell 3E


                Joaquim Genover 4C




                Saskia Trauschke 4C
  
Segons Dolors Pujol i Miquel Angelats, professors responsables de l'organització de l'activitat al centre i de la preparació dels estudiants: Estem molt contents de com van treballar els alumnes: malgrat veure que el temps havia corregut i que no tenien opció de guanyar, van seguir endavant i no van abandonar, ans al contrari, van voler resoldre fins a l'últim repte que se'ls va plantejar. Van fer un bon treball, i van demostrar una actitud cooperativa.

Trobareu més informació a: http://cangur.org/

dimecres, 8 de febrer de 2012

PODCAST: CONTES DEL MÓN

Aquí us presentem els podcasts realitzats pels alumnes de Llengua catalana de 1r d'ESO:

La història d'en Pere Porter



El rierol de les tres germanes

dilluns, 6 de febrer de 2012

TEATRE A SEGON D'ESO



Els alumnes de Teatre, sota la direcció de la professora Esther Robles, estem preparant la representació de l’obra dels germans Grimm El flautista de Hamelín, que tindrà lloc dimarts 7 de febrer, a última hora de la tarda, al Teatre Ignasi Bonnín. Hi asistirà com a públic tot l’alumnat de segon d’ESO. La matèria de Teatre, impartida pel professorat del Departament de Castellà, compta amb una vintena d’alumnes que hem anat col·laborant en diverses iniciatives de recitació i representació de textos.

En aquest projecte hi col·labora el professorat del Departament d’Educació Visual i Plàstica. Els professors Assumpta Planas i Joan Alfred Mengual han demanat als alumnes el disseny dels cartells publicitaris de l’obra. Volem agrair especialment l’ajuda de Joan Alfred Mengual en l’elaboració del decorat, que hem estat muntant aquesta setmana.


CONCURS DE CARTELLS PER A L'OBRA DE TEATRE
Quant al concurs de cartells publicitaris de l'obra, aquí us mostrem els dos dissenys guanyadors, realitzats per alumnes de 2n d'ESO:


Aniol Llinàs
                                     
Marina Montenegro               

dimecres, 1 de febrer de 2012

XERRADA DE LLATÍ I GREC A LA UdG

Dimecres dia 1 de febrer els alumnes de 1r i de 2n de batxillerat de l'especialitat d'Humanitats van assistir, a la Facultat de Medicina de la UdG, a una xerrada sobre el món llatí i grec en el marc d'una sortida organitzada per la professora Lluïsa Marquès.

Els conferenciants van estructurar la sessió en dues parts de 50 minuts de durada cadascuna. En la primera, que tractava sobre les restes arqueològiques a Catalunya, es va parlar sobre Emporion, Tàrraco i Barcino: se n'explicaren aspectes concrets com ara els mosaics, l'estructura de les cases, la construcció dels aqüeductes i de les muralles, la utilitat dels edificis de lleure, etc. D'altra banda, i ara quant al món grec, es parlà de la figura d'Alexandre El Magne, sobre el qual es destacà que s'emmirallava en dos herois mitològics: Aquil·les i Hèrcules. S'explicaren també, entre d'altres aspectes, l'imperi que abastà (des d'Egipte fins a l'Índia), la seva relació amb la reina persa Roxanna (amb qui tingué un fill) i l'episodi de les Guerres Mèdiques.

Finalment, i ja per acabar, es va fer una lectura de textos en llengües clàssiques.

Una curiositat: heu sentit mai l'expressió nus gordià? Un llaurador de Gòrdion (Anatòlia) portava els bous lligats amb una corda de manera tan complicada, que era impossible deslligar-les. Qui pogués aconseguir desfer el nus gordià podria conquerir Orient. Alexandre es va enfrontar al repte de deslligar el nus, que va resoldre tallant aquest amb la seva espasa. Zeus va enviar una tempesta de llamps que simbolitzava, segons Alexandre, que estava d'acord amb la seva actuació. Posteriorment, l'heroi va conquerir Orient. Així doncs, nus gordià significa fet difícil de resoldre.

ANEM AL TEATRE: COP DE ROCK (3ESO)



El dimecres 1 de febrer els alumnes de 3r d’ESO del nostre centre han anat d’excursió a Barcelona per veure el musical de Dagoll Dagom Cop de Rock, que es representa al Teatre Victòria des de l’11 de setembre.

Es tracta d'una història d’amor a partir de cançons del rock català dels anys 90. En el musical hi ha una cinquantena de cançons de 13 grups diferents (Sopa de Cabra, Els Pets, Sau, Lax’n’busto, Gossos, Wiskin’s, Elèctrica Dharma, Ja t’ho diré, Marc Parrot, Bars, Brams, Duble buble i Glaucs). Totes les crítiques dels diaris la deixen pels núvols i diuen que és com anar a un concert perquè la gent, al final de l’obra, aplaudeix molt efusivament.

El passat 22 de desembre el musical va arribar al centenar de representacions amb una funció especial i molt emotiva a la qual hi van assistir els cantants de la majoria dels grups que apareixen al musical, com ara Gerard Quintana (Sopa de Cabra), Joan Fortuny (Elèctrica Dharma), Lluís Gavaldà (Els Pets), Cris Juanico (Ja t’ho diré) o Francesc Ribera “Titot” (Brams). 


Canten diversos grups en tot el musical, i cada grup té el seu propi repertori amb diferents cançons. Aquí tenim la llista:
·   Sopa de cabra: L’Empordà, El far del sud, Mai trobaràs, No tinguis pressa, Pell de Lluna, El boig de la ciutat, ...
·       Lax’n’Busto: Miami Beach, Per una Copa, Però mai tu, ...
·       Gossos: Pilar, En un instant, Corren, ...
·       Sau: Envia’m un àngel, És inútil continuar, Boig per tu, ...
·       Els pets: Bon dia, Vine a la festa, Núria, Pau, ...
·       Brams: Brindis
·       Bars: Foc al cor
·       Glaucs: Els teus ulls glaucs
·       Whiskyn’s: On84417
·       Elèctrica Dharma: La pressió del rei de França
·       Duble Buble: Clava’t
·       Ja t’ho diré: Si véns, Tenc es cor calent
·       Marc Parrot: Superheroi


Uns dels moments àlgids de l’espectacle van ser quan uns dels actors va dir frases com per 
exemple: “Jo canto en la llengua en la qual somio” o “És més important un programa de 
televisió que la dona de la teva vida?". Els alumnes també van remarcar algun punt negatiu 
de l’obra, com per exemple: a algú no li va agradar que no es cantessin les cançons 
senceres, o algú altre va dir que l’obra era massa llarga i només amb la primera part n’hi 
hauria hagut prou. Però cal dir que la majoria dels alumnes van dir que l’obra era excel·lent,
que no tenia cap cosa dolenta per remarcar.



Text: Xavier Planas i Marc Rufí

CONCURSOS III PREMI FUNDACIÓ INSTITUT JAUME VICENS VIVES 2012: RELAT BREU, ASSAIG D'HISTÒRIA I CARTELLISME


Jaume Vicens VivesIII PREMI FUNDACIÓ INSTITUT JAUME VICENS VIVES (2012)
RELAT CURT
CONVOCA: Fundació Institut Jaume Vicens Vives
MODALITAT: relat curt: llengua catalana, castellana, anglesa o francesa
TEMA: vinculat al centre on s'estudia o relacionat amb el medi ambient
NIVELL: alumnes de 4t d'ESO i batxillerat dels instituts de Girona
EXTENSIÓ: màxim 1000 paraules. Exercici individual
DOTACIÓ: Un primer premi en llibres o material multimèdia per valor de 100€. Publicació a la revista Metastasi.


    TRAMESA: Es presentarà un sobre amb dues còpies impreses del treball i una còpia en suport compact disc (CD). En cap d'aquestes hi constaran els noms del participant. Dins el sobre hi haurà d'haver una plica (sobre tancat amb el nom i cognoms de l'autor, l'adreça, el DNI, el telèfon, el correu electrònic i el nom del centre on es cursen els estudis de batxillerat). A la part exterior de la plica hi constarà el títol del treball presentat. Tot plegat es presentarà a la finestreta de la Secretaria de l´Institut Jaume Vicens Vives (c/ Isabel la Catòlica, n.17; 17004).
          TERMINI D'ADMISSIÓ: fins divendres 23 de març de 2012 a les 14 hores
          JURAT: format per membres de la Fundació Institut Jaume Vicens Vives i representants 
          dels departaments didàctics del centre.
                                VEREDICTE I LLIURAMENT DE PREMIS: divendres 20 d'abril de 2012 a les 13:45h.      
                                 al Teatre Ignasi Bonnín.

          Amb la col·laboració de :
          Ajuntament de Girona                               Diputació de Girona
          La Caixa - Obra Social                             Institut Jaume Vicens Vives de Girona

          Els interessats podeu posar-vos en contacte amb els vostres professors de llengua 
..................................................



Jaume Vicens VivesIII PREMI FUNDACIÓ INSTITUT JAUME VICENS VIVES (2012)
HISTÒRIA LOCAL, GIRONA I LES SEVES COMARQUES

CONVOCA: Fundació Institut Jaume Vicens Vives
MODALITATassaig d'història 
TEMAestudi sobre qualsevol aspecte de la història de Girona i les seves comarques
NIVELL: alumnes de batxillerat dels instituts de Girona
EXTENSIÓ: màxim 4000 paraules. Exercici individual
DOTACIÓ: Un primer premi en llibres o material multimèdia per valor de 100€. Publicació a la revista Metastasi.
    TRAMESA: Es presentarà un sobre amb dues còpies impreses del treball i una còpia en suport compact disc (CD). En cap d'aquestes hi constaran els noms del participant. Dins el sobre hi haurà d'haver una plica (sobre tancat amb el nom i cognoms de l'autor, l'adreça, el DNI, el telèfon, el correu electrònic i el nom del centre on es cursen els estudis de batxillerat). A la part exterior de la plica hi constarà el títol del treball presentat. Tot plegat es presentarà a la finestreta de la Secretaria de l´Institut Jaume Vicens Vives (c/ Isabel la Catòlica, n.17; 17004).
          TERMINI D'ADMISSIÓ: fins divendres 23 de març de 2012 a les 14 hores
          JURAT: format per membres de la Fundació Institut Jaume Vicens Vives i representants 
          dels departaments didàctics del centre.
                                VEREDICTE I LLIURAMENT DE PREMIS: divendres 20 d'abril de 2012 a les 13:45h.     
                                 al Teatre Ignasi Bonnín.

          Amb la col·laboració de :
          Ajuntament de Girona                               Diputació de Girona
          La Caixa - Obra Social                             Institut Jaume Vicens Vives de Girona

          Els interessats podeu posar-vos en contacte amb els vostres professors de llengua
...............................................................


Jaume Vicens VivesIII PREMI FUNDACIÓ INSTITUT JAUME VICENS VIVES (2012)
CARTELLISME

CONVOCA: Fundació Institut Jaume Vicens Vives
MODALITAT: cartellisme 
TEMA: cartell relacionat amb la química com a mitjà de recreació
NIVELLAlumnes de secundària obligatòria (ESO) o post obligatòria (BAT, CFGM, CFGS) de Girona




          REQUISITSHi haurà de constar el lema La Química com a ciència recreativa. Aquest
          lema s'ha escollit en homenatge a l'antic professor de química de l'institut Jaume Vicens                  
          Vives el Sr. JOSEP ESTALELLA GRAELLS, que havia treballat en la divulgació de la 
          química des del punt   de vista recreatiu. Lliurament en format digital “JPG” o “PNG”, 
          mides: 12 megapíxels (2893/4035) amb una resolució de 250 ppp. Format A4 en paper.

          DOTACIÓUn primer premi que consistirà en una edició en paper del cartell i material de  
          dibuix valorat en 100 euros.
    TRAMESA: Es presentarà un sobre amb dues còpies impreses del treball i una còpia en suport compact disc (CD). En cap d'aquestes hi constaran els noms del participant. Dins el sobre hi haurà d'haver una plica (sobre tancat amb el nom i cognoms de l'autor, l'adreça, el DNI, el telèfon, el correu electrònic i el nom del centre on es cursen els estudis de batxillerat). A la part exterior de la plica hi constarà el títol del treball presentat. Tot plegat es presentarà a la finestreta de la Secretaria de l´Institut Jaume Vicens Vives (c/ Isabel la Catòlica, n.17; 17004).
          TERMINI D'ADMISSIÓ: fins divendres 23 de març de 2012 a les 14 hores


          JURAT: format per membres de la Fundació Institut Jaume Vicens Vives i representants 
          dels departaments didàctics del centre.
                                VEREDICTE I LLIURAMENT DE PREMIS: divendres 20 d'abril de 2012 a les 13:45h.   
                                 al Teatre Ignasi Bonnín.

          Amb la col·laboració de :
          Ajuntament de Girona                               Diputació de Girona
          La Caixa - Obra Social                             Institut Jaume Vicens Vives de Girona

          Els interessats podeu posar-vos en contacte amb els vostres professors