dimarts, 31 de gener de 2012

 PRIMERA TROBADA 
DE PARELLES LINGÜÍSTIQUES

data: 2 DE FEBRER
hora: 10.15h
lloc: AULA D'ACOLLIDA

VISITA AL PARC GÜELL, AL COSMOCAIXA I AL PLANETARI (4ESO)

Avui, dia 31 de gener, els alumnes de 4t d’ESO hem anat d’excursió a Barcelona. Ens hem dividit en dos grups: el primer el formaven tots els alumnes que enguany han escollit l’optativa de Física i Química; i el segon, els alumnes restants. 



Els nois i noies del primer grup han anat a fer una visita guiada al Museu de la Ciència CosmoCaixa, seguida d’una xerrada explicativa sobre l’energia elèctrica. Paral·lelament, el segon grup també hem gaudit d'una visita guiada, concretament al Parc Güell, en el marc de la qual ens han explicat la història del parc, ens han parlat dels seus creadors i de l’antiga Barcelona.

      
Un cop acabades les dues visites, els dos grups ens hem retrobat al Planetari, on hem gaudit d’una interessant explicació d’astrologia després de la qual hem anat a menjar el dinar que portàvem preparat. Finalment hem pujat a l'autobús per tornar a Girona, i llavors la gran majoria d’alumnes hem aprofitat per fer una becaina ben agradable fins que hem arribat a l’estació, on ens hem acomiadat després d’aquest gran dia!

Text: Maria Cruz Millet (4tA)
Fotografies: Ainhoa Pujolràs (4t B)




SOM PUBLICITAT?

Aquí us deixem un testimoni del treball fotogràfic que han realitzat els alumnes d'Educació Visual i Plàstica de 4t d'ESO, assessorats per la professora Assumpta Planas. Es tracta d'un reportatge que ens fa qüestionar la relació que s'estableix entre les persones i la publicitat. De fet, nosaltres mateixos som publicitat, denuncien els cartells que acompanyen l'exposició.

Podeu  trobar totes aquestes fotografies, juntament amb cartells explicatius, al passadís d'entrada al centre, la rambla Dolors Condom. 


"El poder de la publicitat és més gran que el de l'educació"


"La publicitat fa i desfà costums"


"La publicitat no satisfà necessitats sinó que crea desitjos"

dilluns, 30 de gener de 2012

DIA DE LA NO-VIOLÈNCIA I LA PAU (DENIP)

Mahatma Gandhi
Com cada 30 de gener, se celebra el Dia de la No-Violència i la Pau (DENIP). L’objectiu d’aquest dia és la solidaritat, la tolerància, el respecte als drets humans... Les escoles i els instituts celebren actes on la protagonista sempre és la pau. 


Aquesta jornada es commemora també la mort del líder indi Mahatma Gandhi. Va ser un pensador i polític que sempre utilitzava la no-violència en tots els seus actes, com per exemple en la independència del seu país. Va ser assassinat el dia 30, però ara sempre se’l recorda en aquesta data com l’home de la pau. 


Aquest any a l’institut s’ha fet un arbre amb fulles fetes pels alumnes on es poden llegir missatges preciosos sobre la pau. 


L'Arbre de la Pau

Text: Isabel Vilamitjana
Fotografia: Enric Mirambell                                            

dissabte, 28 de gener de 2012

UAP, UNA MIRADA A LA IL·LUSIÓ: CANTATA PER LA PAU 2012

Els alumnes de Música del Vives en sortir de l'institut
Avui 27 de gener s'ha celebrat, al Teatre Municipal de Girona, i en el marc de la celebració del Dia de la no-violència, la cantata per la pau UAP, una mirada a la il·lusió, organitzada pels departaments de Música de vint-i-quatre centres de secundària de Girona i comarques en col·laboració amb l'ONG Intermon Oxfam. Aquest curs participen en la Cantata UAP 12 els alumnes de les optatives de Música de 3r i 4t d’ESO.

Durant el primer trimestre i fins a la data del concert, hem dedicat una hora setmanal a l’assaig de les cançons i les coreografies que ens han proposat enguany de la mà de la professora Rosor Rabassedas. El tema està basat en l’obra de Miguel de Cervantes El retablo de las maravillas i per tant n’ha estat el fil conductor.

Nosaltres hi participem com a Cor, juntament amb uns 100 alumnes més de diferents instituts de Girona i comarca. També hi ha una alumna, la Maria Sàbat, de 4t B, que participa com a Cor de Cambra, que són en definitiva els protagonistes del muntatge, per la qual cosa han hagut de participar setmanalment en els assajos que s’han fet els divendres a la tarda. La Maria canta una cançó en qualitat gairebé de solista i ho fa molt bé.


Preparats per a l'actuació

Actuació de la Maria Sàbat
Els estudiants de 3r i 4t que fan l’optativa de Música són:

OPTATIVA DE GUITARRA (3r C): ALCALÀ, JOSEP; CAMPO, MARIA; FIGUEREDA, NARCÍS; GIOVANARDI, NICOLÀS; LOPERENA, MIQUEL; MARQUIER, RAIMON; MIR,  ADRIÀ; PARTAL, VALERIA; PEREZ, SERGIO i QUINTANA, ADRIÁN. (3r D): AGUT, GORKA; BONAVIA, POL; CASTAÑER, IGNASI; CODINA, MARIONA; COROMINA, LLUÍS; HUGUET, LLUC; MALARET, ADRIÀ; MARTINELL, GINA; MOLINA, EFRAIN i SCIACCA, ROCÍO.

OPTATIVA DE MÚSICA (4t A): GARCIA, VICTORIA; GULTRESA, ISAAC; PÓRTULAS, ELSA i RIERA, ARIADNA. (4t B): SÀBAT, MARIA; SALLÓ, BERTA; VELASCO, MARTA i ZÚÑIGA, TATIANA. (4t D): BIBIGIOIU, LARISADE; DE LA CRUZ, XIOMARA; FERNÁNDEZ, EUSEBIO; HORS, TÀNIA; MARTÍNEZ, NOÉ; MESA, VIVIANA; MUÑOZ, JOEL; ROSALES, NIXI i SERBOUTI, FATIMA.

Rosor Rabassedas (professora de Música)


Si voleu visitar el bloc de la cantata, aquí en teniu l'adreça: http://uap12.blogspot.com/

PREMI CONCURS D'ANIMACIÓ GIRONA FC-TOTS SOM GIRONA A L'INSTITUT JAUME VICENS VIVES

El dia 26 de gener un grup de representants del Girona FC van venir a explicar als alumnes de 3r d’ESO com funciona aquest any el Concurs d'Animació Girona FC-Tots som Girona: consisteix a trobar la manera més original d'animar l'equip del Girona en els partits jugats al camp de Montilivi.

Cada delegat dels cursos que participen comunica, després d'haver-ne parlat a tutoria, al representant del nostre centre que actua com a enllaç amb el club de futbol (Josep Pi), la quantitat d'alumnes que assistirà al partit següent a Montilivi. Llavors aquest proporciona les entrades als nois i noies. El dissabte els alumnes van al camp i allà l'encarregat de l'animació compta la gent que ha assistit al camp i els dóna uns punts segons com hagin animat, etc. A final de temporada, la suma de punts obtinguts determina el guanyador del concurs. En total es lliuren 10 premis. Puntuen l’assistència, el bon comportament al camp, els nous abonaments al camp del Girona, el fet de portar tambors... Desqualifiquen els xiulets, els insults els jugadors... 

Finalment, un cop fetes les explicacions del concurs, tres jugadors del Girona van contestar preguntes i van signar autògrafs. Aquest jugadors eren: Lusso, Dani Nieto i Matías Ballini. Va ser un gran èxit!


....................................................................................................................

L'ANY PASSAT ELS ALUMNES DEL VIVES GUANYAREN EL 2n PREMI
A més, en el marc de la reunió de delegats, els alumnes de 3r d'ESO van fer entrega del xec  obtingut l'any passat en el mateix Concurs d'Animació FC-Tots som Girona 2011 al nostre institut. Fou recollit per la Sra. Elisabet Saguer, la directora, en representació del centre. El curs passat els alumnes de segon d'ESO van obtenir aquest guardó, valorat en 3000 euros, dinamitzats pels delegats de classe. 

Moment en què els alumnes de 3r entreguen el xec a la directora

EXPOSICIÓ DE BODEGONS D'ALUMNES DE 3r D'ESO

Els alumnes d'Educació Visual i Plàstica de la professora Imma de Batlle han creat els seus propis bodegons de fruites i verdures i llavors els han dibuixat. El procés ha estat el següent: en primer lloc han encaixat les formes a base de línies i formes geomètriques. A continuació han dibuixat les formes a partir de línies, com si dibuixessin les siluetes de les fruites i de les verdures. Seguidament han dibuixat el bodegó en blanc i negre per treballar la llum, el clarobscur i l'ombra. Finalment hi han afegit el color de la manera més realista possible.

En acabar han confeccionat uns cartells, ara penjats a la porta del menjador, per recordar-nos que cal menjar sa.



Andrea Franch, 3 ESO B


Pol Bonavia, 3 ESO E

Olalla Roura, 3 ESO C

Núria Prieto, 3 ESO E

Finalment, amb les làmines dels alumnes de 3r, s'ha confeccionat aquest mural,
que restarà penjat al menjador fins a final de curs

dijous, 26 de gener de 2012

CONSUM RESPONSABLE

Aquests dies es pot veure, al passadís principal d'entrada al centre, una exposició de cartells dissenyats per alumnes d'Educació Visual i Plàstica de la professora Imma de Batlle (3r i 4t d'ESO) sota el lema Consum responsable. La finalitat: reflexionar sobre aquest tema...

Pep Fradera, 3 ESO B
Josep Oriol Cardós, 4 ESO D
Paula Nadal, 3 ESO B

dimarts, 24 de gener de 2012

DROGUES: ELS MOSSOS D'ESQUADRA FAN UNA XERRADA A L'INSTITUT (3ESO)

Aquest dimarts els Mossos d’Esquadra van venir a fer una xerrada als alumnes de 3r d’ESO sobre les drogues. 

Ens van explicar que les drogues són qualsevol substància que un cop introduïda al cos afecta físicament i psicològicament i crea addicció. Hi ha drogues legals, que són l’alcohol, el tabac i algun medicament, però la majoria de les droguen són il·legals, com ara la marihuana, les pastilles, les amfetamines... Antigament drogues com les amfetamines o la cocaïna es receptaven com a medicaments per aprimar-se... però més endavant es van veure els efectes secundaris i es van decretar com a drogues il·legals.

El tabac és una de les drogues legals que s’ha anat prohibint, per exemple s’ha prohibit fumar a llocs públics. Una multa per fumar en una escola la primera vegada serà de 30€, però si es reincideix va augmentant cada vegada. El tabac només és permès a majors d’edat.

La multa per consumir drogues il·legals és diferent en funció de l'edat del consumidor. Pot oscil·lar entre els 300 i els 30.001€. En cas de no poder pagar la multa es pot compensar fent feines socials, com per exemple cuidar gent gran en una residència.

No només està prohibit consumir, també està prohibit vendre, traficar, elaborar, cultivar, consumir o tenir drogues il·legals.

Les drogues il·legals poden ser receptades com a medicament, però sempre de manera molt controlada i només en casos molt greus. L’any 2010, només a la província de Girona,  25 persones estaven sota tractament de marihuana.

Xevi Planas i Marc Rufí

SO I ACÚSTICA (2 BAT)

fons negre, vela, crida, focEls alumnes de la modalitat científo-tecnològica de batxillerat han assistit, el dimarts 24 i el dimecres 25 de gener, a un taller de so i acústica organitzat per La Caixa a Caixafòrum de Girona. En aquest taller alguns voluntaris han participat en diferents experiències molt curioses pel que fa a la producció de so i altres fenòmens relacionats amb les ones, com ara trencar d'un got a partir d'un so molt agut o de fer vibrar una flama al so de la música.

Els nois i noies del centre n'han sortit molt satisfets!

dijous, 19 de gener de 2012

BEQUES JOVES 10: PREMIS ALS PROJECTES BASATS EN LA CULTURA I L'ESFORÇ (2n BATXILLERAT)

       ALUMNES DE SEGON DE BATXILLERAT !!!

      - Període: del 31 de gener al 15 d'abril
      - Projectes basats en la cultura de l'esforç, sense concreció temàtica
      - Es pot presentar una ampliació del treball de recerca
      - Dotació econòmica: 1500 euros (1000 per a l'alumne i 500 per al centre)
      - Màxim tres projectes per centre
      - Els projectes hauran de ser extracurriculars

dimecres, 18 de gener de 2012

JANVIER: CARTES DE VOEUX

Dans les pays francophones on peut envoyer ou transmettre ses voeux du 1er au 31 janvier.

Une carte de voeux est une carte qui symbolise l'amour et l'affection dans l'année à venir. Elles existent sous la forme du papier imprimée sur lequel on note un message. De nos jours, plus de personnes se tournent vers l'utilisation de cartes de voeux  éléctroniques intégrant du texte, des images, du son et de la vidéo.

Cartes de voeux (élèves 4 ESO)
Après les vacances de Noël, nous avons décidé de dessiner et écrire nos propres cartes de voeux, que nous avons distribuées en classe de français accompagnées de gros bisous et énormes sourires.

Cartes de voeux des élèves du centre
Nos meilleurs voeux sont:
      
     1.      BONHEUR (felicitat) : 100%
2.      AMOUR (amor) : 95%
3. SEXE (seulement les élèves de Batxillerat) : 100% !!!!!
4.      RÉUSSITE (èxit) : 90%
5.      SANTÉ (salut) : 75% 

Text: alumnes de Francès de 4t d'ESO

dimarts, 17 de gener de 2012

REUNIÓ VOLUNTARIS LINGÜÍSTICS DEL JAUME VICENS VIVES


COMENÇA LA TEMPORADA DE CONVERSA!



ALUMNES VOLUNTARIS PER AL PROGRAMA DE PARELLES LINGÜÍSTIQUES

REUNIÓ DIMECRES 18 DE GENER A L'HORA DEL PATI A L'AULA PS 2.2 (aula d'acollida)

US HI ESPEREM!

Professora responsable del voluntariat lingüístic: Antònia Vilaplana




divendres, 13 de gener de 2012

TROBADA DE DELEGATS I SOTSDELEGATS A L'ESPAI MARFÀ (2ESO)

Delegats i sotsdelegats de 2n d'ESO

El divendres 13 de desembre els delegats i sotsdelegats de 2n d'ESO dels diversos centres del Gironès s'han trobat al Centre Cívic La Marfà, una antiga fàbrica tèxtil rehabilitada i reconvertida en espai cultural on s'hi celebren xerrades, conferències, ... i on s'hi ha traslladat, aquest mes de desembre, la biblioteca Salvador Allende. La finalitat d'aquesta trobada era dur a terme unes xerrades de formació que consistien a realitzar dinàmiques amb monitors sobre els temes següents: 

                              Com t'expliques (taller de parlar en públic)
                              Dinamitza el teu grup (dinàmiques de grup)
                              Tothom hi diu la seva (assemblea)
                              Parlar per tothom (parlar en nom del grup)
                              Posa-hi pau (resolució de conflictes)


Després de la sessió, els alumnes s'han fet la foto de grup i finalment han tornat als centres respectius. Ha estat una jornada molt profitosa per a tothom: els alumnes han après moltes coses, i els professors han intercanviat experiències sobre temes de participació a l'institut.

Foto de grup dels delegats i sotsdelegats de 2n dels centres del Gironès
             

XERRADA SOBRE L'ART I L'ARQUITECTURA A ESCÒCIA

El professor escocès Alex McCartney va fer una xerrada a 2n de Batxillerat A sobre l'art i l'arquitectura a Escòcia, especialment a Glasgow. Aquí publiquem un article de l'alumne Harry Sagel sobre aquesta conferència.

Alex’s talk on Scotland and Glasgow
We were going to listen to a native Scotsman, Alex, talking about his country’s traditions and culture. Instead, however, we quickly realized we were going to hear about his home city: Glasgow. His serious and confident stance captured the class’ attention which lasted during the hour long presentation.

After a short introduction on Scotland, where the emphasis was made on how different it is to England, we were introduced to the typical Scottish whisky and ancient clans with their distinctive kilts. Many more inventions were made by Scotsmen over centuries; they weren’t just warriors and drunks. They claim the mathematic logarithm, the light bulb, penicillin, the telephone and even curling -that well known sport- were local inventions.

The speech took an abrupt turn and we moved on to hear about architecture in Scotland and the proclaimed famous architect Robert Adam. Glasgow’s architecture is characteristic because of the great amount of statues that are scattered around the city. The oldest one dates from 1641 and since then the city’s history is narrated through these figures.

Old seems to be Glasgow’s theme, the first building was risen more than five hundred years before, in the early 12th century and, the first house, designed by the architect Alexander Thomson who was strongly influenced by the classical Greek movement. The most influencing architect however didn’t start modifying Glasgow’s appearance with his modernist and art nouveau style until the final decade of the 19th century. The houses he built are considered a symbol for the city and have given it character throughout the years, now used for various scholastic institutions such as the School of Art.
To conclude, before offering to answer any questions the class had, he received a round of applause which, as considered by most, was not the typical clap because the boring and unentertaining talk is over, but because it was well deserved.


Harry Sagel

dimecres, 11 de gener de 2012

16/01/2012: BEQUES DE BATXILLERAT INTERNACIONAL

FUNDACIÓ JVV

S'ha fet públic per primer any el programa CiMs-CELLEX de beques de Batxillerat Internacional especialitzat en Ciència i Matemàtiques.
http://www.cims-cellex.cat/