dijous, 10 de maig del 2012

SORTIDA CULTURAL A SANT PERE DE RODES (2ESO)

El dijous dia 10 de maig tots els alumnes de 2n d'ESO van fer una sortida a Sant Pere de Rodes acompanyats pels professors Josep Lluís Albiac, Pere Batallé, Joan Guerola, Rocío Gomila (professora responsable), Assumpa Planas i Isabel Salvo.

Arribaren al monestir cap a dos quarts de deu, i a les deu en punt, després d'haver esmorzat, començaren l'activitat organitzada per a la jornada: Les imatges perdudes de Rodes. En primer lloc, els alumnes van escoltar unes explicacions teòriques generals sobre el monestir mentre passejaven per les seves dependències. Per a dur a terme la segona part havien de fer grups de 4 persones, i l'experiència consistia a identificar unes imatges determinades i posar-les en comú.

En acabar, a les 12 del migdia, tots els estudiants van disposar de tres quarts d'hora per fer fotografies interessants de Sant Pere de Rodes amb la finalitat de presentar-les al certamen EFIM* (Experiència Fotogràfica Internacional de Museus), que premia les millors fotografies del patrimoni cultural. * (Vegeu http://www.gencat.cat/cultura/ihpeepim2012es)

Finalment es dirigiren al Port de la Selva, on arribaren cap a dos quarts de dues per dinar a la platja. Allà aprofitaren el dia assolellat per remullar-se una mica els peus i relaxar-se abans de pujar a l'autobús que els havia de tornar a Girona.

"El passat dijous 10, els alumnes de 2n d'ESO vam anar a Sant Pere de Rodes. Allà vam visitar el monestir. Malgrat la boira, el vam poder veure perfectament. Ens van explicar coses molt interessants com per exemple la conservació d'un fresc i les funcions del claustre. En acabar les explicacions ens van donar una fitxa que vam respondre per grups i la vam corregir junatment amb el monitor. Finalment vam anar a Port de la Selva i allà vam descansar i ens vam menjar el dinar"
Ariadna Aymerich Ribas (2ESO D)